Alla inlägg under januari 2008

Av H Sr - 31 januari 2008 22:09

Känner mig riktigt kulen, ska ta och krypa ner i sängen under mitt härliga duntäcke! :)


Av H Sr - 31 januari 2008 21:54

Nu snöar det rätt ordentligt ute! Och blåser. Kan tänka mig att det kommer att bli en hel del snö till imorgon bitti. Det är tur att man inte ska ut nåt mer idag! Läste precis på Aftonbladets hemsida att det blåser orkanstyrka på Västkusten. Då ruskar det rätt bra i trädtopparna...

Det tråkiga med såna här stormar är ju allt som blir förstört, att så många blir utan el osv. Förhoppningsvis blir det inte långvarigt denna gång!

Av H Sr - 31 januari 2008 20:28

Mående


Hur mår du idag?

Skapligt.
 
När var du sjuk senast?

Det var efter nyår, var genomförkyld. Sen var jag magsjuk dagarna före jul...
 
Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på?

Det är ju en bedömningsfråga... bröt fotleden för flera år sen, då blev det ju gips och kryckor i 6 veckor. Annars är det väl när jag fick gallblåseinflammation och bukspottkörtelinflammation samtidigt för nästan 2 år sen. Det är ju lite mer allvarligt om man säger så.

När hade du senast en riktig må-toppen-period?

Oj... tyvärr är det nog ett tag sen! Kan ju ha riktigt bra dagar, men en hel period, det är nog nåt år sen faktiskt.
 
Vad får dig att må bra?

Min familj såklart. Fysisk hälsa. Skratt. Slippa huvudvärk...

Av H Sr - 31 januari 2008 20:14

M jr var sååå glad när han kom hem från skidträningen ikväll, det här var den roligaste gången hittills tyckte han! De hade ju kunnat utnyttja lite mer av stadion nu när det kommit snö, så det var säkert en bidragande orsak till att det var så roligt. Det blir ju lite trist om man alltid måste köra i samma spår annars.

Av H Sr - 31 januari 2008 18:41

Nu har vi äntligen fått lite härlig vinter!! Igår morse började snön falla med väldig fart och nu är det sådär alldeles vitt och härligt ute :)

Det hade kommit så pass mycket snö igår morse att vi trodde att det snöat hela natten. M trodde heller inte att vi hade fått tidningen, för det fanns inga hjulspår efter den. Men sen fick jag höra på jobbet av städerskan att när hon cyklade till jobbet, vid halv 6, så hade det inte börjat snöa än!


Det talades på jobbet idag om att det skulle komma in nåt oväder idag/inatt med snö. Vi får väl se om det blir nåt av det eller ej. Annars hoppas jag att det vi fått i alla fall får ligga kvar några veckor. Det var riktigt kallt imorse, -14 grader, men det har ju blivit varmare och varmare under dagen och just nu är det +0,5 grader. Hm...

Av H Sr - 31 januari 2008 18:35

Nu ser jag fram emot 4 lediga dagar! Ska bli sååå skönt!! Vi har dessutom inget annat inplanerat i helgen än skidtävling och innebandymatch på söndag, så det ska bli riktigt skönt!


Imorgon ska jag försöka få lite ordning här hemma, tvätta, städa osv. Så kan man ta det lugnt och skönt i helgen sen! 

Få se om det blir en sväng till affären imorgon också, vore skönt att handla inför helgen.


Ikväll blir det också lugnt. Vi fick hem två nya filmer från Lovefilm idag, två Beck-filmer, men jag tvivlar på att vi tittar idag. Eller så börjar vi titta, men somnar i soffan efter halva filmen... *skratt*

Av H Sr - 31 januari 2008 18:32

Nej, nu har jag varit så där dålig igen på att uppdatera - fy på mig!! Får skylla på jobb och huvudvärk! Har jobbat två långa dagar igår och idag. Igår hade jag dessutom världens huvudvärk hela e.m., så det blev raka spåret till sängen när jag kom hem. Sov några timmar, kom upp och åt en macka, låg i soffan och halvtittade på tv, sen i säng igen.


Känns mycket bättre idag, men det har varit fullt upp på jobbet. Blev dessutom kvar en halvtimme längre. Så nån tidig middag till skidtränande M jr blev det inte! Han åt inte så mycket, så jag hoppas att han klarar sig från håll i alla fall.

M är med honom på träningen. H och H jr ligger i min säng och tittar på tv tillsammans. Själv har jag slängt i en maskin med tvätt, diskat och dammsugit halva huset. Blev så trött så jag bestämde mig för att ta en paus vid datorn :)

Av H Sr - 29 januari 2008 22:48

Nu är det verkligen det ena dataproblemet efter det andra! Nu funkar inte ljudet på datorn heller! Jag som nyss formaterat om hela hårddisken... Eller ljudet funkar, men volymen sänks av sig själv hela tiden, ända ner till noll. Fattar inte vad det är för fel?! Har försökt söka på nätet, men inte hittat nåt liknande problem eller lösning. Suck!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards