Direktlänk till inlägg 10 augusti 2008

Det krävs planering!

Av H Sr - 10 augusti 2008 17:43

Det är nog inte hur lätt som helst att få till det här med lchf. Jag vill inte pracka på resten av familjen den här kosten, men det blir nog så att vi äter det mesta lika, sen får de lägga till potatis, ris, pasta, bröd osv. M har dock funderat lite på om han också skulle prova lchf, men än har han inte kommit till skott...


Jag tror dock att det krävs en del planering för att ro detta i hamn! Speciellt nu när man börjar jobba igen och det ska gå så fort som möjligt. Så det bästa vore ju om man kunde komma sig för att göra en matsedel. Än har jag inte börjat på nån, men jag ska försöka komma på några idéer ikväll har jag tänkt. 


Hur gör ni andra som kör med lchf? Äter resten av familjen samma som er? Gör ni matsedlar?

 
 
Ewa

Ewa

10 augusti 2008 18:14

Vi har kört med matsedel i många år nu och det kan jag rekommendera för det är så himla skönt att slippa tänka på mat varje dag!

När det gäller lkhf-kosten, så tar det längre tid för mig att tänka ut en matsedel (svårt att lära en gammal hund att sitta...), men i princip så lägger Pär och Elin till pasta/ris/couscous. Inga problem.

http://fundringar

 
Åsa

Åsa

10 augusti 2008 18:55

Här är vi ju nybörjare men R kör det till stor del han med, undrade tex vad vi kunde ha för bröd till ost&kex...
Dock har han uppfattningen att det mer är tex potatisen som gör att man blir mätt.

Men till barnen blir det väl att de får pasta eller så till.Ibland kanske det får bli två rätter, om man orkar.
Men visst blir det knepigare när man börjar jobba och mat lista känns som det definitivt skulle underlätta, men så ska man orka göra den också!

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

11 augusti 2008 12:42

Matlista och inköpslista, det är det enda som funkat för mig! Maken äter gärna pasta eller annat till, men det blir nu för tiden fullkornsris, -pasta, bulgur och annat sånt. Men det krävs planering och gärna storkok som man kan frysa in och ta ut när man helst hade velat koka snabbpasta och haft ketchup till *L*

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards