Alla inlägg den 30 juli 2011

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyvärr har vi inte hunnit göra så himla mycket tillsammans. Hans första vecka var jag och H bortresta, sen har jag jobbat, jobbat och jobbat.

M och barnen har försökt hitta på lite saker, gjort lite dagsutflykter. Samtidigt försöker vi hålla kostnaderna nere, eftersom vi ska åka till Florida hela familjen i höst. Något vi alla ser fram emot jättemycket!!


H har varit hos sin pappa en vecka och blir säkert kvar där några dagar till. Roligt för honom, eftersom han inte varit dit sedan i påskas...

M jr har haft kompis här hela dagen och H jr har varit borta hos en kompis och lekt, sen följde tjejen med hem till oss en stund. Nu är det snart dags att fixa lite middag, innan det blir lite soffslapp och ev. en film.


M och jag tog en långpromenad med vovven idag, i skogen. Gick jättebra och han tyckte det var så roligt. Funkade jättebra med inkallning och allt. Vissa dagar kan man hålla sig för skratt och andra dagar är han världens ljuvligaste! Dryga 5 månader är han, så man kan inte förvänta sig perfekt uppträdande direkt. :)


På eftermiddagen, innan vi hämtade H jr, så tog maken och jag bilen och åkte ut en sväng. Länge sen vi gjorde något sånt, men ibland är det skönt att bara åka en sväng och "se sig om lite". Åkte ut i några byar som jag tror att jag aldrig åkt igenom innan, så det var lite kul att se hur det ser ut där.


Önskar att vädret var bättre. Visst, det är ganska varmt, men vart har solen tagit vägen?? Jag vill ha strålande sol, så man kan sola och bada! När det är så här mulet så blir jag definitivt inte badsugen. Fryser snarare och vill helst kura inne. Ska nog lägga mig på soffan under filten med min bok lite senare. Har inte så många sidor kvar i "Ut ur mörkret" som är en sann berättelse skriven av Linda Caine (som boken handlar om) och hennes terapeut Robin Royston. Gripande bok som kan rekommenderas. Intressant att se hur mycket det förflutna kan påverka en och hur hjärnan kan gömma undan starka gamla minnen så att man inte alls minns vad som hänt. Fascinerande, men samtidigt lite skrämmande.


Nej, dags att ta tag i det där med maten. Kycklingfiléer och klyftpotatis blir det ikväll, och kanske ett litet glas vin till.


På återseende!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards