Alla inlägg den 29 juli 2007

Av H Sr - 29 juli 2007 20:10

Var in på Coop idag och köpte nya nappar till H jr. Anledning?



Så här såg det ut när jag skulle koka rent napparna hon hade innan... Jag satt dem på spisen och började på med annat ute på altanen. Glömde helt bort det. Är det åldern??

Kände att det började lukta konstigt och när vi kom in var det alldeles rökigt i köket och hallen! Hjälp, va'  nära det var att det börjat brinna!! Det var 3 nappar i från början, vilket inte syns. Otäckt vilken rök det blev av all plast...

Så idag är det M som får stå för kokandet av de nya napparna!!

Av H Sr - 29 juli 2007 19:43

Tja, nån långpromenad blev det då inte idag.... Men det blev en fika bredvid världens största dalahäst! Fika och fika, det blev en slät kopp kaffe för min del, medan M och H jr mumsade i sig. Här räknas det points för fulla muggar, så inga bakverk för min del. Inte idag i alla fall *skratt*

H jr är väldigt fascinerad av den stora dalahästen! Men hon säger ofta "Tänk, ramla ner, den stora hästen!" Så hon förstår nog att den inte går att sitta på i alla fall. Som tur är finns det ju en i betydligt mindre modell utanför restaurangen som är precis lagom sitthöjd.


Grabbarna var väldig nöjda med Simpsons-filmen. M jr längtar redan efter uppföljaren! Det hade varit ganska mycket folk. Det är väl många som passar på att gå på bio en sån här sommar kan jag tro. Själv har jag nog inte varit på bio sedan jag såg "Pirates of the Caribbean 2" med H. Skulle vara trevligt att komma iväg på nån film med M nån gång, men det är ju det där med barnvakt... Vi har snart bröllopsdag, få se om vi kanske kan ta oss ut och äta eller nåt då. Vore ju trevligt att få göra något ensamma för en gångs skull!


Har satt jobbmobilen på laddning. Den har ju inte varit igång på 6 veckor nu... Som tur är har jag ju en semester till att se fram emot! Ska jobba 5 veckor, sen åker jag till USA i två veckor! Ska bli sååå kul!! Ska på bröllop. Var utbytesstudent där 1989-90 och det är ena systern där som ska gifta om sig. Eller rättare sagt, hon är redan omgift borgerligt, men eftersom de är katoliker är det viktigt att få äktenskapet välsignat av kyrkan. För att kunna få det var hon tvungen att få sitt tidigare äktenskap upplöst av påven och det har tagit sin tid. Men nu så, den 8 september kl. 14:00 är det dags!

Av H Sr - 29 juli 2007 10:45

Ja, inte blir man direkt överraskad när man tittar ut och ser att regnet öser ner - IGEN!! Nu börjar man inse att den här sommaren nog kommer att gå till historien som en av de sämre... Så ser man till vädret så gör det inget att man ska börja jobba imorgon igen.

Vet inte hur jag ska komma upp imorgon bitti, har lagt mig till med den fula ovanan att sova länge på morgnarna under semestern. Kommer sällan upp före 9. I vanliga fall är jag morgonpigg, men det har blivit sena kvällar nu. Det blir väl så att man inte kan somna ikväll för att man är rädd att försova sig imorgon bitti!


Det blev ingen film igår kväll. Jag blev sittandes vid datorn och pysslade. Laddade bl.a in alla semesterbilder från kameran. Vi var till Göteborg några dagar i mitten av juli med besök på både Liseberg och Universeum, så det blev många kort! Vi hade en bra semester på alla vis utom ett - stugan vi hade hyrt i Lisebergsbyn hade en läcka i taket, så i hällregnet som var så regnade det in, rakt ner i en säng! Inget större intresse från receptionens sida måste jag säga, så det slutade med att maken fick sova på golvet i två nätter - inte ens en extra madrass fick vi! Vi fick en reklamationsblankett att fylla i, som vi lämnade in när vi checkade ut. Det stod att man skulle få svar inom 10 dagar. Nu har det gått 16 dagar och än har vi inte hört nåt...  Vi hade hört att det skulle vara bra där, men det är ju inte ett ställe som jag direkt skulle rekommendera till andra!


Idag ska vi nog forsätta med lite rensning i förrådet. På e.m ska vi hämta upp H så att han och M jr kan gå på bio, Simpsons. Vi andra följer nog med och går en långpromenad under tiden, om vädret tillåter. Försöker verkligen få in en promenad om dagen, men det är inte alla dagar det blir av.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards