Alla inlägg den 30 juli 2007

Av H Sr - 30 juli 2007 21:42

På min resplan som jag fått från resebyrån står det inte bara vart jag ska flyga och när, det finns även med vilken typ av flygplan jag ska flyga med och vilka platser jag ska sitta på. Detta var jag ju tvungen att kolla upp, är det bra eller dåliga platser?? När jag sökte på Internet ramlade jag över denna sida: http://www.seatguru.com/. Där kan man gå in på de olika flygbolagen och leta på det rätta flygplanet för att se hur det ser ut inuti. På resan till och från USA flyger jag med detta plan: http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A330.php.


Mina platser då? Jodå, på de långa flygningarna över Atlanten får jag sitta vid gången, vilket jag tycker är alldeles perfekt! Då slipper man kliva över grannarna när man ska på toaletten och så.

Jag byter flyg i Chicago och flyger vidare till Omaha i Nebraska. På vägen dit blev det en plats i gången och på vägen tillbaka en fönsterplats. Så jag är rätt nöjd med det hela!


Av H Sr - 30 juli 2007 19:54

Ger mig på det här med tjejsnack jag med :) 


Vecka 31 - Fordon


Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera!

Japp, har körkort. Har haft det i... 16 år.


Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera!

Vi har en Sharan, men den står ju i och för sig på M...


Vilken är din favoritbil? Motivera!

Tja, en Lamborghini Diablo vore ju inte helt fel att ha! Behövs ingen motivering, den är snygg helt enkelt ;)

På vilka sätt tar du dig oftast fram?
Med apostlahästarna eller med vår bil.


Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...)

 Ja, vad har man åkt... bil, båt, buss, flyg, helikopter,   spårvagn, tunnelbana, tåg, cykel, moped, ambulans, radiobil, traktor, spark, släde, sparkcykel, enhjuling... kommer inte på nåt mer. Vet inget annat jag skulle vilja åka, men jag vet vad jag INTE vill åka och det är motorcykel!

Av H Sr - 30 juli 2007 19:34

Jaha, så var man tillbaka i arbetets värld då... Efter att ha vaknat flera gånger inatt och tittat på klockan, så sov jag ju som allra bäst när klockan väl ringde. Det var liiite segt att gå upp!

Kändes väl rätt ok att vara på jobbet igen, även om det inte blev så mycket gjort. Mycket rapportering. Det hinner hända en hel del på 6 veckor. Träffade min kompis Åsa när jag var på väg hem, så jag fick en trevlig pratstund med henne. Blir alldeles för sällan!


M har semester denna vecka också. Visst är man lite avundsjuk, men det är inte bara nackdelar heller. Dels får barnen vara hemma en vecka längre och sen är det ju inte helt fel att ha maten stå på bordet när man kommer hem!! Det är man ju inte direkt bortskämd med.

M och barnen hade spenderat förmiddagen med att åka till återvinningen med en massa skräp. Såg att Åsa också varit där idag, det måste ligga i luften :)


På eftermiddagen var det så dags för en tripp till grannkommunen för diverse ärenden. Var till Viktväktarna och vägde mig, -0,7 kg. Inte mycket att hurra över, men det är ju åt rätt håll i alla fall.

Sen hade vi ett riktigt viktigt ärende - handla trosor till H jr! Hon började kissa på pottan för en vecka sen (är 2½ år), vilket hon är sååå stolt över. Så nu var det dags att inhandla lite fler trosor. Det var dock väldigt urplockat - är det säsong för såna nu, eller?? *skratt* Det blev i alla fall några par, så hon blev jättenöjd! Två nattlinnen på rea blev det också och då var lyckan total!! Tänk va' härligt att bli glad för så lite.

Potträningen ja, den gick väldigt snabbt även om det var lite svårt första dagen, förra måndagen - H jr vägrade kissa på pottan! Sitta där gick bra, men kissa - icke! Efter flera försök och mutor, så kissade hon till slut medans hon mumsade på Ahlgrens bilar - bra sätt att få henne slappna av! Efter några gångers kombinerat ätande/kissande, så funkade det jättebra - även utan något att tugga på och nu säger hon t.o.m till när det är dags. Så duktig så!


Träffade även på M:s en släkting på eftermiddagen, som vi inte träffat på länge. Hon är mamma till hans kusiner. Så vi fick en liten trevlig pratstund med henne innan vi for hemåt igen.

Efter kvällsmaten gick jag och M jr en promenad. Eller rättare sagt, jag gick och han åkte sparkcykel. Han gillar verkligen att prata! Hela vägen fick jag lyssna på diverse Bellman-historier och olika funderingar. Till exempel hur man kan överleva att bli överkörd av en ångvält på 4000 ton - tja, vad svarar man på det?? Änglavakt! Det hade tydligen varit på nåt program på tv:n igår kväll.


Idag fick vi äntligen svar på våran reklamation från Lisebergsbyn!! I normala fall får man tydligen tillbaka 10% av priset på en reklamation, men eftersom M fick sova två nätter på golvet och det dessutom dröjde innan vi fick svar, så kommer vi att få tillbaka 25%. Alltid något!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards