Direktlänk till inlägg 30 juli 2007

Jobb och potträning

Av H Sr - 30 juli 2007 19:34

Jaha, så var man tillbaka i arbetets värld då... Efter att ha vaknat flera gånger inatt och tittat på klockan, så sov jag ju som allra bäst när klockan väl ringde. Det var liiite segt att gå upp!

Kändes väl rätt ok att vara på jobbet igen, även om det inte blev så mycket gjort. Mycket rapportering. Det hinner hända en hel del på 6 veckor. Träffade min kompis Åsa när jag var på väg hem, så jag fick en trevlig pratstund med henne. Blir alldeles för sällan!


M har semester denna vecka också. Visst är man lite avundsjuk, men det är inte bara nackdelar heller. Dels får barnen vara hemma en vecka längre och sen är det ju inte helt fel att ha maten stå på bordet när man kommer hem!! Det är man ju inte direkt bortskämd med.

M och barnen hade spenderat förmiddagen med att åka till återvinningen med en massa skräp. Såg att Åsa också varit där idag, det måste ligga i luften :)


På eftermiddagen var det så dags för en tripp till grannkommunen för diverse ärenden. Var till Viktväktarna och vägde mig, -0,7 kg. Inte mycket att hurra över, men det är ju åt rätt håll i alla fall.

Sen hade vi ett riktigt viktigt ärende - handla trosor till H jr! Hon började kissa på pottan för en vecka sen (är 2½ år), vilket hon är sååå stolt över. Så nu var det dags att inhandla lite fler trosor. Det var dock väldigt urplockat - är det säsong för såna nu, eller?? *skratt* Det blev i alla fall några par, så hon blev jättenöjd! Två nattlinnen på rea blev det också och då var lyckan total!! Tänk va' härligt att bli glad för så lite.

Potträningen ja, den gick väldigt snabbt även om det var lite svårt första dagen, förra måndagen - H jr vägrade kissa på pottan! Sitta där gick bra, men kissa - icke! Efter flera försök och mutor, så kissade hon till slut medans hon mumsade på Ahlgrens bilar - bra sätt att få henne slappna av! Efter några gångers kombinerat ätande/kissande, så funkade det jättebra - även utan något att tugga på och nu säger hon t.o.m till när det är dags. Så duktig så!


Träffade även på M:s en släkting på eftermiddagen, som vi inte träffat på länge. Hon är mamma till hans kusiner. Så vi fick en liten trevlig pratstund med henne innan vi for hemåt igen.

Efter kvällsmaten gick jag och M jr en promenad. Eller rättare sagt, jag gick och han åkte sparkcykel. Han gillar verkligen att prata! Hela vägen fick jag lyssna på diverse Bellman-historier och olika funderingar. Till exempel hur man kan överleva att bli överkörd av en ångvält på 4000 ton - tja, vad svarar man på det?? Änglavakt! Det hade tydligen varit på nåt program på tv:n igår kväll.


Idag fick vi äntligen svar på våran reklamation från Lisebergsbyn!! I normala fall får man tydligen tillbaka 10% av priset på en reklamation, men eftersom M fick sova två nätter på golvet och det dessutom dröjde innan vi fick svar, så kommer vi att få tillbaka 25%. Alltid något!

 
 
Åsa

Åsa

30 juli 2007 20:02

Skönt att höra att ni äntligen fått svar från "Liseberg".Bra att ni får tillbaka 25% fast egentligen tycker man ni borde få 50% minst!!
Var så kul att träffa dig "live" också.
Kanske kan vi ta en promenad ihop någon gång, både prata och få lite motion.
Kan ju fuska och ta bilen till Norberg och sedan kan vi mötas där och ta en promenix.
Nytta & nöje!!

(Är så glad att du bloggar nu oxå , så kul att läsa )

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards