Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av H Sr - 28 augusti 2007 22:49

Urghhh!!! Nu missade jag ju sista avsnittet av "Morden i Midsommer"!! Hade inte en tanke på att jag jobbade kväll idag.... typiskt!

Jaja... tydligen går serien i repris på Tv24, tror att det är på fredagkvällar. Men det är gamla avsnitt. Fast så småningom kommer de väl kanske fram till den här omgången också!

Av H Sr - 28 augusti 2007 22:37

Färdigjobbat för idag! Det var väldigt lugnt på jobbet ikväll, så jag hann pyssla i lugn och ro.

Fram till 15:30 jobbade jag ju med projektet, men det gick inte riktigt som jag tänkt! Vi ska räkna ut portionspriser på den mat som serveras har högsta hönset kommit på, och då måste vi lägga in alla kilopriser i det dataprogram vi köpt in för att näringsberäkna maten. Det var bara det att det inte gick att ändra NÅGONTING i programmet! Jaha, snabbt samtal till stället där vi köpt programmet... Där säger man att IT-killen som installerat programmet måste ha skrivskyddat det. Nytt samtal... IT-killen på sammanträde hela dagen... Bara att lägga ner! Får göra ett nytt försök imorgon bitti och hoppas att han kan komma och installera om, SNABBT! Känner att jag måste få lite av det här gjort innan jag åker!


M jr fick knalla hem från skolan idag. Någon hade varit "rolig" och stängt igen låset på cykeln, och han hade ju ingen nyckel! Han har ett sånt där slanglås som han använder, låset på själva cykeln brukar han aldrig låsa. Så det var bara att ställa cykeln kvar och sätta apostlahästarna i bruk! M åkte bort och hämtade cykeln när jag kommit hem från jobbet. Jag hade ju bilen till jobbet och själv hade jag ingen större lust att åka bort till skolan den tiden på dygnet - mörkret och jag är inte riktigt vänner!


Annars har jag fått undan lite fler förberedelser inför resan. Har betalat alla räkningar, tankat mobilen (vi får väl se om den funkar på vischan, tveksamt!), skrivit en packlista (såå rädd att jag ska glömma nåt!)...


Imorgon ska jag med M jr till tant örondoktorn på det stora sjukhuset för att kolla in hålet på trumhinnan. Så det blir bara jobb fram till 09:30, sen far vi. Passar på att göra några små inköp också när man nu ska till storstan, sen har jag nog handlat färdigt inför resan.

Ska jobba några timmar imorgon kväll har jag tänkt. Förhoppningsvis kan jag sitta och lägga in lite kilopriser!

Av H Sr - 28 augusti 2007 11:12

Var ner till läkarstationen och hämtade intyget. Hade lite tur där, eftersom jag bad om det i samband med ett läkarbesök, så det kostade mig "bara" 130 kr. Då har de dragit av kostnaden för läkarbesöket, så hade jag ringt ner ändå och ville ha ett skulle jag fått punga ut med 250 kr!! För ett litet papper med två rader på.... vilken timpenning de har ;)

Av H Sr - 28 augusti 2007 09:13

Veckans tema är charmigt...


Av H Sr - 28 augusti 2007 08:45

Denna är bara såååå god!!



Botten:

1 påse (150 g) små mandelbiskvier

50 g smält smör


Fyllning:

200 g Philadelphiaost

1 dl florsocker

3 dl vispgrädde

2 dl blåbärssylt


Garnering:

Blåbär

Rostade mandelspån


Krossa biskvierna fint i matberedaren (eller i mortel). Blanda med smöret. Tryck ut i en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Ställ kallt.

Rör samman ost och florsocker försiktigt. Vispa grädden och vänd försiktigt ner den i ostblandningen. Vänd ner blåbärssylten lite slarvigt och klicka ner smeten i formen. Ställ kallt (gärna i frysen) ett par timmar.

Lossa tårtan försiktigt. Garnera med blåbär och rostade mandelspån.

Av H Sr - 28 augusti 2007 08:41

Här kommer receptet på tacofisken som vi åt igår. Kan rekommenderas!



4 portioner


600 g fiskfilé, ex. torsk (fast jag hade 800 g, eftersom paketen ligger på 400 g)

2½ dl mellangrädde

½ dl tacosås, medium eller hot

2 dl riven ost

15-20 nachochips


Tina fisken om den är fryst. Lägg filéerna i en smord ugnssäker form. Blanda grädde, tacosås och ost. Häll över fisken. Krossa chipsen och strö över. Stek fisken i mitten av ugnen på 225 grader, i ca 25 minuter.


Av H Sr - 28 augusti 2007 08:40

Jag tror att vi fått in ett spöke här hemma!!!



Eller så är det bara ett bevis på vilken usel fotograf man är... ;)

Av H Sr - 28 augusti 2007 08:27

Usch, vilket ruskväder det är idag!! Blåser halv storm emellanåt, alldeles igenmulet och just nu bara 9 grader varmt :(

Har varit nere på 4 grader under natten, så nu börjar det nog bli höst på riktigt! Får nog ta ett djupdyk bland lite varmare kläder...


Märks att det är kallare, fick ner en riktig liten isbit i sängen imorse! H jr gick upp och höll H sällskap innan han åkte till skolan, sen skulle hon med ut på trappen och vinka, så hon var ju lagomt kall när hon kröp ner under mitt täcke... Men nu har vi tinat upp efter lite frukost!


Tycker ändå ganska bra om hösten. Det är skönt med klar och frisk luft. Fina färger. Mysigt att kura inne med lampor tända i fönstren, tända lite ljus, m.m Och säga vad man vill om regnet, det är ju faktiskt rätt ok att krypa upp i soffan eller sängen med en bok när regnet vräker ner utanför!


Ska lämna H jr på dagis vid 11, då jag börjar med projektet. Ska sen jobba kväll på mitt vanliga jobb och börjar då 15:30. Innan jag lämnar H jr på dagis, ska vi ta vägen förbi läkarstationen och hämta det där intyget för medicinerna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards