Alla inlägg den 29 september 2007

Av H Sr - 29 september 2007 19:56

På Scrappiz tipsade en tjej om detta test där man kan se vilken vuxenpoäng man har och hur gammal man borde vara... Min vuxenpoäng blev drygt 23 och jag borde vara 45 år???!!

Nä, nu får man dra nåt gammalt över sig.... ;)

Av H Sr - 29 september 2007 19:44

Häromdagen var vi som sagt till biblioteket och lånade en hög med barnböcker. Både H jr och M jr lånade flera böcker. H jr fick plocka lite böcker själv och sen valde jag några.


Idag upptäckte vi att hon lånat en bok på somaliska *skratt*!! Hm, hon kanske är väldigt språkintresserad?! ;)



Undrar om bibliotekarien såg detta?? Måste ju ha funderat över om vi var kunniga på somaliska eller ej... *skratt*

Av H Sr - 29 september 2007 19:28

M jr hade jätteroligt på badkalaset! Tyckte det var det bästa kalaset hittills. Men så har han sagt flera ggr förut *skratt*!

Kändes bra att jag stannade kvar, då jag inte är så säker på att de som ordnade kalaset hade full koll på alla barn...

Hade sällskap av min kompis Å, så det var ju trevligt! :)


M jr gjorde några försök att simma och visst syns det att han vet hur man ska göra, men det gäller att få till det också! Han har lite för bråttom, så det blir inga riktiga armtag. Men nu när han FÅR bada så kan vi ju åka och träna lite.

På fredag ska de åka med skolan till simhallen och göra simprov. De ska klara 50 m bröstsim och visa att de kan simma lite ryggsim. Tror knappast att M jr kommer att klara detta, men det är så bra att de som inte kan kommer att få åka och träna tills de kan.

Av H Sr - 29 september 2007 14:48

Idag gjorde jag lasagne efter ett recept jag hittat i en amerikansk kokbok. Just den här kokboken har jag haft sen jag var dit sist, för 8 år sedan. Det var barnen på den katolska skolan i Clarkson som samlat in recept och sedan fått en kokbok upptryckt, för att samla in pengar till skolan.


Den här gången kunde jag inte heller låta bli att köpa kokböcker. När K och jag var till Lincoln och shoppade en dag var vi till Barnes & Noble , en jättestor bokhandel med café och allt. Det fanns så mycket kokböcker att vi helt sonika satte oss på golvet och bläddrade igenom!



Jag hittade ett par kokböcker som jag fastnade för, "Biggest Book of Casseroles" och "Bars & Squares". De är mycket för casseroles, som är lådor, gratänger osv (ex. lasagne). Mycket behändigt, joxa ihop en massa och in i ugnen, så är maten klar!



Sen fick jag även en kokbok av J. Han prenumererar på en tidning som heter "Successful Farming" och när man förnyade den (vilket var dags nu) så fick man några kokböcker på köpet. Snäll som han var så gav han en av dem till mig :)

Av H Sr - 29 september 2007 14:45

En annan tycker ju att sånt här regn och rusk är rena pinan. Barn har ett annorlunda sätt att se på saker och ting...

Imorse skulle H jr följa med ut och ge kaninen Elvis mat. Vips på med stövlar och fram med nya Svampbob-paraplyet så var hon ju redo! Att hon sen bara hade nattlinne på sig rörde inte henne i ryggen...


Av H Sr - 29 september 2007 13:06

Jisses, vilket trist väder det är idag!! Regn och blåst. Riktig höst... Lite mysigt är det ju förstås, speciellt när man inte behöver ut så mycket.


 


Kom inte upp förrän vid halv 10 idag! Brukar aldrig sova så länge, men det var säkert välbehövligt. Somnade för övrigt i soffan igår kväll, så nåt Svensson Svensson blev det inte...


Lång härlig frukost och sen började jag med maten med en gång. Gjorde ett nytt recept på lasagne och det skulle stå i ugnen ett par timmar, så det var lika bra att börja tidigt! Det är strax klart...


Medans maten stod i ugnen for vi över till grannkommunen, alla utom H, för att hämta teaterbiljetterna, köpa bokplast samt köpa gympaskor till M jr. Hittade ett par på Intersport som var på rea. Dessutom hade de nåt jippo idag, så man fick dra en lott där vinsten var extra rabatt. Fick ytterligare 10% rabatt på det viset :) Så skorna som egentligen kostade 450 kr fick vi för 270 kr! Inte illa. Ett par bra skor som han nog kommer att ha på barmarksträningen (skidorna) istället för inne.


På e.m ska ju M jr på badkalas som sagt och jag följer med och "övervakar". Tydligen har de inte betalat för nån badvakt heller, så det avgjorde saken för mig!!

Vet inte vad resten av familjen tänkt hitta på under tiden, men jag antar att det blir någonting inomhus i alla fall ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards