Alla inlägg den 23 maj 2008

Av H Sr - 23 maj 2008 15:04

Tror att jag håller på att paja min vänstra axel. Har sen tidigare en del problem med bröstryggen och nacken, och på senare tid har jag känt att det strålar ut i vänstra armen. Sen klarar jag inte att lyfta tungt med den armen längre, det gör så ont i axeln, frampå. Idag t.ex skulle H jr sitta i kundvagnen när vi var och handlade, så jag var ju tvungen att lyfta henne i och ur. Satan, vad ont det gjorde i axeln! Det var nästan så jag tappade henne!


Inte det lättaste att kånka på alla tunga matkassar heller, men det gick i alla fall. Tidigare har jag känt det här då och då, som när jag lyft H jr och så. Men nu kommer det oftare och oftare, och för mindre grejer.

Nåja, det blir till att delegera mer till gubben istället! ;)

Av H Sr - 23 maj 2008 14:56

Nu står sockerkakan i ugnen och sköter sig själv en stund. Jag brukar alltid använda ett recept ur "Vår kokbok" och den är så god! Har ni något favoritrecept på just sockerkaka?


Saftig sockerkaka


50 g margarin

1,25 dl mjölk

2 ägg

2 dl socker

2 tsk vaniljsocker

3 dl vetemjöl

1½ tsk bakpulver


Gör så här:

Smörj och bröa en form på ca 1,5 liter. Smält margarinet och häll i mjölken, låt det gärna bli varmt.

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt margarin och mjölk, samt vaniljsocker. Blanda bakpulvret med mjölet och blanda ner i smeten. Häll i formen och grädda genast i nedre delen av ugnen, på 175 grader, i ca 35-40 minuter.

Låt svalna något i formen, stjälp sedan upp.

Av H Sr - 23 maj 2008 14:53

Nu har jag hängt ut den andra maskinen tvätt för dagen. Jag var verkligen tveksam till om jag skulle hänga den ute eller inne, för det ser bra mörkt ut bortåt horisonten. Men jag tog en chansning och hängde ut, är det uppehåll torkar det mycket fortare, och sen luktar det ju såå gott!!

Av H Sr - 23 maj 2008 14:10

Grabbarna har kommit hem från skolan och såklart så började de helgen med varsin Sandwich! Det har nog varit ganska varmt i skolan idag och på promenaden hem, för de såg lite svettiga ut båda två.


Nu är det bara M som fortfarande är kvar i vardagen. Jag ska hämta honom från jobbet strax efter 15, så jag ska skynda mig att fixa en sockerkaka först!


Sen kan vi börja en lång skön ledig helg tillsammans! Mycket firande blir det ju i helgen eftersom M jr fyller år, och vi tjuvstartar ikväll med tacogratäng :)

Av H Sr - 23 maj 2008 14:07


Igår köpte vi glass från glassbilen. De hade erbjudande på Sandwich, så då passade vi på. Det är inte alltför ofta vi handlar från glassbilen, det brukar bli några gånger på sommaren.

Vi får väl se hur länge de räcker... all glass brukar ha en förmåga att försvinna snabbt i det här huset! ;)

Brukar ni handla av glassbilen?

Av H Sr - 23 maj 2008 13:42

Det blev som jag trodde och hoppades, Charlotte Perrelli gick vidare till den stora finalen imorgon. Jag är inget hängivet fan av Melodifestivalen, men det är ju såklart kul när det går bra för Sverige. Särskilt när det är en bra låt. Jag antar att M jr gärna vill se finalen imorgon, han tycker sånt här är kul, så det blir väl att vi kikar lite med honom kan jag tro. Annars tycker jag nog att det blir liiiite segt...

Av H Sr - 23 maj 2008 13:31

Än har jag inte kommit iväg för att shoppa babykläder, men H jr och jag har varit över till grannkommunen och shoppat mat m.m Tittade efter ett par sandaler till henne också, men naturligtvis var hennes storlek slut!


Förutom den trippen så har det inte blivit så mycket annat än det där vanliga köret med tvätt, disk osv. Inatt hade H jr kissat i sängen igen, så då åkte allt utom madrass och kudde i tvätten. Det är ju fint väder idag, så det är perfekt för att hänga ut tvätt! Solen skiner och det är +17 grader, inte illa. Blåser gör det dock, men för tvättens del är väl det snarare en fördel.


Alla ingredienser är handlade till M jr:s kalas. Tänkte försöka få till den där sockerkakan idag. Tårtan fixar jag nog på söndag, ev. om det går att förbereda lite imorgon. Några bullar blir det dock inte, köpte kanellängd istället. Det får duga! För visst är det väl viktigare att få en lugn helg och umgås tillsammans än att stå och baka bullar, eller hur? Jag intalar mig i alla fall det...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards