Alla inlägg den 13 maj 2008

Av H Sr - 13 maj 2008 11:43

Det här receptet hittade jag på nätet för länge sen, men det är inte förrän här på våren som jag provat det. Tyvärr, för det är kanongott! Det blev vår middagsmat igår kväll.


Kyckling Mango Chutney


1 kg kycklingfilé

1 purjolök

1 paket bacon

1 msk curry

ca 1 msk olja

2 vitlöksklyftor

200 g Philadelphiaost

2,5 dl matlagningsgrädde

3 msk mango chutney

riven ost


Gör så här:

Dela kycklingfiléerna i bitar, bryn i en stekpanna. Lägg i en ugnsfast form. Skiva och hacka purjolök, klipp bacon i mindre bitar. Fräs curry i oljan, tillsätt purjolök och bacon. Pressa i vitlök. Låt fräsa en stund. Tillsätt sedan Philadelphiaost, grädde och mango chutney. Häll blandningen över kycklingen, strö över riven ost. Tillaga i ugnen, 225 grader, ca 20-25 minuter. Servera med ris.

Av H Sr - 13 maj 2008 11:34

Nyss hemkommen efter en promenad tur och retur till dagis. Det tar närmare en kvart att gå dit, men det tar lite längre när man har H jr med sig. Hon är jätteduktig att gå och gnäller sällan över att det blir jobbigt. Vagnen var det längesen hon ville sitta i, så då är enda alternativet apostlahästarna emellanåt. Men som sagt, det är inga problem alls att gå med henne.


Ska väl snart fixa lite lunch till mig själv, men jag tänkte sitta här och pusta en stund. Blev så svettig efter promenaden. Det är verkligen svårt att klä sig såna här dagar. Det är bara 10 grader varmt och kalla vindar, men solen är jättevarm. Jackan blev mer och mer öppen på vägen hem kan jag säga.

Av H Sr - 13 maj 2008 09:35

M lyckades fixa badrumskranen/rören igår kväll, så nu verkar det vara färdigt. Peppar, peppar... Kan inte låta bli att gå och kika emellanåt, rädd för att det plötsligt ska börja droppa igen, eller att det ska gå hål nånstans!


Nu är det bara kökskranen kvar, få se när det kan bli av. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge! Ibland får man vara med och putta på lite, lämna nån fin pik ibland... ;)

Av H Sr - 13 maj 2008 09:27

Här går H jr och jag runt och njuter av en ledig morgon! :) Ska lämna henne på dagis sent idag, för jag jobbar kväll. Så vi passar på att göra - ingenting! *skratt*

Nja, jag har faktiskt hunnit med att bädda, hänga en maskin tvätt, plocka ur diskmaskinen och läsa ett antal böcker för H jr. Men det går i ett sånt där alldeles lagom tempo.


Var rätt trött när det var dags att gå upp imorse, det blev ganska sent igår. Fixade och grejade med datorn och sen började jag titta på ett avsnitt av "One Tree Hill", jag ligger efter nu! ;)

Orkade dock inte se färdigt hela, för det tog sån tid, det stannade flera gånger. Till slut var jag så trött att jag bara stängde av.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards