Alla inlägg den 20 januari 2008

Av H Sr - 20 januari 2008 22:08

Hur det gick på skidtävlingen idag har vi ingen aning om! De ropade inte upp resultaten där och inte heller har det kommit ut nån resultatlista på hemsidan. Lite dåligt kan man ju tycka...

Tjejen som hållt i allt tidigare har i år sagt ifrån sig dessa uppgifter, så jag antar att det har med saken att göra. Men det är ju synd att det drabbar åkarna. M jr vill ju gärna veta hur det gick.


Idag gjorde H jr sin tävlingsdebut också! :) Hon lämnade ju walk-over förra helgen, men idag hade hon tagit sig runt banan. Tydligen hade hon ramlat utefter banan och gjort illa sig på läppen, då tröttnade hon nog lite (hade åkt en del skidor innan tävlingen också, så hon blev nog trött!), men hon tog sig i mål i alla fall. Träffade en tjej på jobbet ikväll som hade varit där och tittat, och hon sa att H jr varit jätteduktig. Ja, inte brås hon då på mamma, sa jag då... *skratt*


Av H Sr - 20 januari 2008 22:03

Åter hemma efter en lugn kväll på jobbet. Det är så skönt när det får vara lugnt ibland och man känner att man verkligen hinner med saker som man ligger efter med. Typ dokumentation och sånt.

Imorgon jobbar jag 8-12, det är skönt att ha en kort dag när man jobbat hela helgen! Men jag har en hel del att göra, så om det blir så särskilt lugnt vet jag inte... desto skönare att gå hem sen ;)


Av H Sr - 20 januari 2008 10:40

Åh, NU har H lyckats masa sig upp ur sängen för att äta frukost! Kors i taket... ;)

M har förflyttat sig ut i garaget för att valla skidor. Jag är glad att han har det intresset, för själv fattar jag inte mycket av den konsten... Det är temperaturer hit och dit, glidvalla och fästvalla, och gud vet allt! Inte konstigt att elitåkarna har en egen stab för vallningen.


Lunch ska vi väl äta så småningom också. Idag tror jag det får bli fläskkotletter och potatis. Sen lär jag väl försöka hitta på nånting att ha med mig till jobbet ikväll också... i brist på annat får det väl bli ett par mackor, men jag vill helst ha nån riktig, varm, mat med mig. Tål att funderas på! ;)

Av H Sr - 20 januari 2008 10:12


Igår kväll tittade vi på den andra filmen vi hade hemma, "The wedding crashers". Den var helt ok. Hade nog kanske förväntat mig att den skulle vara bättre, men den dög i alla fall. Lite smårolig sådär.

Skrattar mest åt själva idén, hur de tog sig in på bröllop och ingen ens funderade på vad de gjorde där!

Av H Sr - 20 januari 2008 10:09

Hm, jag vet inte riktig vad som har hänt med bilderna jag hade under länkar?! Helt plötsligt är de bara borta och har ersatts med ett rött kryss. Nån som vet vad det kan bero på??? Jag har då inte gått in och ändrat nånting.

Av H Sr - 20 januari 2008 10:06

Idag är det sportens dag här hos oss. M jr har alltså skidtävling på e.m 1,5 km klassisk stil ska det vara, men jag vet inte om det blir så långt, med tanke på snöbrist. Få se om de får ihop spår.

Sen har ju H innebandymatch på bortaplan. Han har ordnat skjuts med en kompis. Ibland önskar man att man kunde klona sig, så att man kunde vara på flera ställen samtidigt! Idag skulle jag behöva vara tre stycken: en på jobbet, en på skidtävling och en på innebandymatch...


Men H har innebandymatch även imorgon, på hemmaplan, så om jag överlever tandläkarbesöket så hinner jag se den matchen istället! Det var länge sen jag såg nån match, de hade ett långt uppehåll över jul och nyår, och sen har jag jobbat när det varit match osv. Känns inte så kul alla gånger.



Av H Sr - 20 januari 2008 10:01

Lite sovmorgon fick man allt idag, vaknade vid 8-tiden av att M jr och H jr rumsterade om :)

Har ätit en lååång frukost tillsammans med M, suttit och diskuterat, kollat lite på nätet och bara njutit. Ska ju iväg och jobba kl.14, så jag tänkte inte hitta på så väldigt mycket innan dess.


Måste dock skjutsa H till sin pappa, så han kan hämta matchkläderna som är kvar där. Har försökt få liv i honom ett par ggr, men än har han inte klivit upp...

Ska passa på att posta filmerna idag och avlägga en visit på ICA. Mjölken försvinner i rasande takt här hemma!


Idag är det nästan blå himmel. Det var -2 grader när jag kom upp, nu är det -1. Det ser ut som att det ska kunna bli lite snö och minusgrader i veckan, men sen skulle det tydligen bli mildare igen. Suck!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards