Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Trotsålder och tacos

Av H Sr - 3 augusti 2007 17:11

Äntligen helg! Tänk va skönt det är ändå att jobba och få känna den där härliga känslan när det är fredag och man har en hel ledig helg framför sig! Den här veckan kändes ju lite extra motig eftersom det var första veckan efter semestern och jag dessutom började 7 måndag-fredag, vilket jag aldrig gör annars. Men nu har veckan gått!


M jr har lekt med sin kompis H hela dagen. Vi har precis suttit ute på altanen och fikat, det var riktigt skönt till att börja med, men sen började det mulna på igen och blev kallare. Ser ut att kunna bli regn när som helst...


H jr har suttit  bredvid och lagt sitt pussel med Teletubbies. Hon är riktigt duktig på att lägga pussel och kan sitta med samma pussel om och om igen. Ibland går det jättebra och ibland blir hon sååå arg när hon inte får dit bitarna som hon vill :)

Hon börjar nog komma i trotsåldern nu! Börjar bli väldigt bestämd, vill gärna ha saker och ting på sitt vis, och man märker att hon gör vissa saker på pin kiv. När vi ska till affären t.ex och man vill att hon ska sitta i kundvagnen. Ibland går det bra, men på sistone har hon bestämt sig för att hon INTE ska sitta i den - hon ska gå runt själv! För det mesta går det bra, men är hon det minsta trött så blir det bara tok. Då får man springa efter henne och ställa tillbaka allt hon plockar ner. Det är inte konstigt att man glömmer hälften man skulle handlat!

Det börjar bli mycket "NEJ!" nu också. Sätter sig ofta på tvären och vägrar lyssna på vad man säger. Om man talar om för henne att "så får du inte göra", så kan man ge sig sjutton på att hon gör just så!! *skratt*

Just då är det inte så roligt, men de är bra gulliga i alla fall!


M tog med H jr på en cykeltur till affären nu, få se hur det har gått sen :) Vi ska äta tacos ikväll, så de skulle inhandla naturell yoghurt till det. Är så himla gott att ha uppepå. Vet att många har gräddfil t.ex., men jag fick det här tipset på Viktväktarna för flera år sen och har fastnat för det. Är ju lite nyttigare i alla fall och barnen gillar det med.

När jag bodde i USA så gick vi ibland och åt på Taco Bell, en snabbmatskedja med mexikansk mat som tacos, enchiladas, burritos osv. Men jag tyckte inte alls om den maten då!! Så det var inget favoritställe precis. Tänk vad smaken kan ändra sig, nu är det ju hur gott som helst med mexikansk mat!! Tacos äter vi nog minst ett par gånger i månaden, ibland oftare. Grabbarna älskar det med, så man vet vad man ska laga för att behaga dem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards