Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

Dagis/fritids... och kräftor!

Av H Sr - 6 augusti 2007 19:56

Jodå, det blev en promenad i morse! Kl. 06:30 knallade jag och H jr iväg. Eller rättare sagt, jag knallade och H jr satt i vagnen. Annars har vi nog inte varit framme förrän vid 8... Jag hann alldeles lagom till jobbet, var där strax före 7.


Det tog väl lite längre tid än vanligt att lämna henne på dagis idag. Dels var det ju första dagen efter att ha varit ledig över 7 veckor, men det var inga större bekymmer. Hon blev inte alls ledsen eller så, vilket hon i och för sig nästan aldrig varit!

Det som tog mest tid var att tala om för fröken hur de nya toalettvanorna ser ut, att hon nu kan kissa på pottan osv. Vilket visade sig ha funkat jättebra när jag sen kom och hämtade henne! Skönt. Visserligen hade hon gjort lite annat i byxorna istället, men sånt får man ta ;) Har inte lärt sig att fixa det på pottan/toaletten riktigt än, men det kommer.


Hon verkade i alla fall väldigt nöjd över att ha varit där, trots att det var väldigt få barn. Förstår inte att det är så många som är lediga, det går ju massor av barn på dagis!

Storebror, M jr, var också nöjd med sin dag på fritids. Han hade ju inte sett fram emot det direkt, men dels var en av hans kompisar där, dels blev det en rätt kort dag och sen tyckte han faktiskt att det var rätt så skönt när det inte var så mycket barn.


Varmt har det ju varit idag också! Nästan för varmt... *skratt* Aldrig är man nöjd! Det blev lite jobbigt att hämta barn hit och dit, så det var skönt att få komma hem och sätta sig i skuggan med en Piggelin efter det!

Få se om det kan bli en stund i hängstolen här på kvällskvisten.


H jr och jag hämtade M på jobbet och var över till grannkommunen en sväng. Jag var till VV, -0,4 kg. Inte mycket! Borde ha varit mer så mycket som jag kämpar, äter rätt, motionerar osv. Vet inte vad som är fel?! Passade även på att göra lite inköp på Lidl, bl.a kräftor. Det är ju så himla gott!! Och denna vecka hade de erbjudande på just det, ett paket (1 kg) för 49,90 kr. Då var jag ju bara tvungen att köpa några paket! Jag älskar kräftor och M jr tycker också att det är gott, medans H inte äter det alls och M tycker att det är ok.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards