Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av H Sr - 26 augusti 2007 19:09

Åter hemma efter en tripp till lilla mor. Hjälpte henne att registrera Säker Surf, aktivera Mina Sidor och skaffa en e-postadress. Blev en liten lektion i att skicka/ta emot mejl också. Så nu var jag ju tvungen att skicka ett mejl till henne när jag kom hem så jag ser om hon kan svara på det :)


Var hem till syster yster en stund också, hon och hennes familj bor granne med mamma. Hon har fyra flickor. De två äldsta har lagt beställning på jeans från andra sidan Atlanten, så nu hoppas jag bara att jag hittar nåt till dem så de inte blir besvikna!

Det är ju jättesvårt att handla till tonårstjejer (18 och 15), man är ju inte direkt insatt i vad det är som gäller! Så jag kom på att jag kunde skicka lite länkar till affärer där borta, så får de kolla vad de gillar - är ju lättare om man vet vilken stil de vill ha i alla fall!


M jr stack iväg på en löprunda så fort vi kom hem. Tycker det är lite modigt att ge sig iväg själv sådär, han är ju bara 9 år.

När han kommer tillbaka ska vi äta, sen blir det snart sängdags för både honom och H jr. Jag och H jr är lediga imorgon, men M jr och M ska ju upp.

Av H Sr - 26 augusti 2007 09:54

Hur kan man bara göra såhär mot ett barn???

Det spelar ingen roll att inte barnet kom till skada osv, risken finns ju alltid att barnet kunnat sträcka upp sitt ben eller nåt och blivit träffad! Vilka idioter det finns!!!

Av H Sr - 26 augusti 2007 09:45

När jag skulle ta kort på blomman jag fick igår kom H jr springandes, "Ta kort mig!"

Såklart gjorde jag det!! *skratt*



Sen är det ju sååå roligt med digitalkameror när man kan se kortet direkt i displayen!

Av H Sr - 26 augusti 2007 09:20

Ja, det är frågan! Hur länge kommer denna blomma att överleva i våran vård?!



Det är den bollkrysantemum som jag fick i present av mamma igår. Jättefin! Jag hoppas vi hinner se den blomma ordentligt innan vi har tagit livet av den ;)

Av H Sr - 26 augusti 2007 09:09

H jr har fått dille på en ny variant av smörgås. Rågkaka ska det vara, med Lätta och helst massor av kaviar! Och det är inte bara att ringla på lite kaviar, nej den ska klickas ut som ögon, näsa och mun, så det blir en gubbe!



Denna är ju dock lite halväten redan ;)

Av H Sr - 26 augusti 2007 08:52

Blev en väldigt lugn kväll igår, M och jag satt i köket och pratade, planerade m.m Vi hade tänkt titta på en film, men det blev så sent innan M jr kom i säng, så sen blev det bara inte av.


Skrapade aldrig lotterna igår kväll, så då hade jag lite kul kvar här på morgonen! M har tagit sovmorgon, har inte kommit upp än, vilket är ovanligt. H jr har parkerat sig framför tv:n efter välling och frukost, M jr ligger kvar i sängen och läser.

Så jag satt här och skrapade lott efter lott i min ensamhet - vann totalt 175 kr!! Det var inte illa! Han är duktig på att välja lotter, brorsan ;)


Det enda vi har planerat för dagen är en tripp över till lilla mamma. Jag har lovat hjälpa henne med diverse saker på datorn, skaffa mejladress, göra lite inställningar m.m Så det vill jag göra innan jag far iväg.

Tar med mig den limecheesecake som blev avglömd i frysen igår *skäms*. Jaja, då har vi lite fika idag!


Tänkte även försöka komma ut på en promenad, det var ett tag sen nu. Det är bäst att försöka röra lite på sig innan resan, där blir det inte så mycket promenader kan jag säga! Dels är det väldigt varmt/fuktigt, sen åker alla bil överallt - det blir ju lite avstånd ute på vischan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards