Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Besök hos doktor Öron

Av H Sr - 29 augusti 2007 17:08

Äntligen får man sätta sig ner och pusta ut en stund!! Det har varit full rulle sen i morse. Jobbade fram till 09:30, då jag hämtade M jr vid skolan.


Läkarbesöket gick bra. Trevlig doktor. Fick vänta nästan en halvtimme efter vår utsatta tid, men sånt händer ju. Och vips när vi satt där så knallar en kille in med en tjej i M jr:s ålder och då ser jag ju att det är min kusin P:s man med dotter! Har inte träffat dem sen morfars begravning för 5 år sen... så det var ju lite kul! P själv var inte med, hon hade precis vaknat upp efter en galloperation! Går nog i släkten det där...


Läkarbesöket ja. Vänster öra var helt ok. Det högra var inte så fint dock. En trumhinna ska ju vara helt plan, men tydligen så har M jr:s trumhinna liksom sjunkit in som en grop, och hur långt den går in kunde hon inte se, men den såg ut att gå in i håligheten bakom örat. I den här gropen har han sen ett hål och det är det som aldrig läker.

Efter kontrollen fick vi gå en trappa ner och göra ett grundligt hörseltest. Det visade sig att han hör lite sämre på det högra örat, men inget allvarligt.

Tillbaka sen till doktorn för diskussion/information.


Hon ville inte ta nåt beslut nu om operation eftersom det var första gången hon såg M jr. Hon vill träffa honom igen i slutet av november/början på december, då man även kommer att göra ett nytt hörseltest. Då kan hon liksom se om det hänt något och isåfall hur mycket. Det lät som att han kanske kommer att få gå där flera gånger, hon tyckte i alla fall bestämt att han ska gå där hos dem på det stora sjukhuset och inte hos doktorn på det lilla.


Hon förklarade också så tjusigt att eftersom trumhinnan består av samma sorts celler som huden, så stöter den också ifrån döda celler. Problemet när man har en sån här insjunken trumhinna är att de här cellerna inte stöts av på samma vis, utan kan byggas på och till slut har man en klump som kan trycka på hörselben osv. Inte bra. Så operation verkar det bli så småningom, dock inte klart när.



 
 
BLomst

BLomst

29 augusti 2007 17:21

Det er godt med alt som er unnagjort - også doktorbesøk (:

Ha en fortsatt fin dag!

http://blomst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

29 augusti 2007 19:46

undrar om det är därför jag har dålig hörsel på höger öra. jag fick det en vinter när jag hade sex öroninflammationer varav fyra av dem var i höger öra....rätt tacksam ändå över hörselfelet eftersom smartasset Helle drog på sig tinnitus på ett skoldisco i högstadiet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards