Direktlänk till inlägg 19 september 2007

Jobbet...

Av H Sr - 19 september 2007 19:58

Tillbaka till verkligheten igen ja... Började jobba igen igår, vilket kändes sådär. Är alltid svårt att komma igång när man varit borta och efter en sån här resa är tankarna verkligen på annat håll.


Hade möte om projektet i morse och det blir verkligen fullt upp framöver! Mycket som vi trodde att vi hade resten av året på oss att göra ska helt plötsligt vara klart till den 3/10! Hm... vi får se hur det går!

Har nytt möte nästa vecka, så vi får se hur vi ligger till.


Jobbar imorgon också, men sen är jag ledig på fredag, vilket ska bli skönt. Känner att det finns en hel del att göra här hemma! Packade inte upp det sista förrän igår, så det finns mycket att ta reda på. För att inte tala om städning osv. Massor med tvätt!

Få se hur mycket jag hinner och orkar, det finns ju alltid kvar ;)


Jag ska jobba i helgen också. Det blir förresten mer helgjobb framöver... tyvärr! Medans jag varit borta har de haft planeringsdag på jobbet. Där har chefen bl.a bestämt att vi ska gå över till 5-veckors schema istället för 6-veckors schema som vi alltid haft tidigare. Tidigare har vi jobbat var 3:e helg, nu blir det 2 av 5 (alltså jobba en, ledig en, jobba en, ledig två), vilket ju är en klar försämring!

Dessutom blir det svårare att planera med udda veckors schema, det rullar ju inte på som tidigare. T.ex då H bara bor här varannan vecka så kan det nu bli så att jag jobbar helg två ggr i rad då han är här, och det är ju INTE kul!!


Det "lustiga" i det hela är, att anledningen till att vi får nytt schema är att 2 arbetskamrater helt plötsligt inte ska ha några helger alls för att få mer tid på sina grupper. Vilket visade sig idag att de inte alls får, för istället har de fått mer kvällar... vilken logik va?! Onödigt arbete för chefen, onödigt trassel för flera av oss som jobbar... Kan inte se nån förbättring alls med det hela!


Nog gnällt om jobbet nu. Nog TÄNKT om jobbet nu, jag är ju ledig ikväll!! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards