Alla inlägg den 2 november 2007

Av H Sr - 2 november 2007 10:02

För er som undrar så har jag fortfarande inte tagit mod till mig och färgat håret! ;)

Jag har frågat syrran om hon kan hjälpa mig, eftersom man ska göra slingor också, så vi får se om det kan bli av i helgen... Är dock inte helt säker på färgen, kanske borde ta nåt med mer brunt än rött istället?!

Kanske får bli ett nytt besök till affären och byta?! *skratt*

Av H Sr - 2 november 2007 09:52

Aftonbladets hemsida kan man idag läsa att en 10-årig flicka blivit nekad att handla på en ICA-affär i Umeå. Tydligen har affären haft problem med stökiga ungdomar och därför bestämt att de inte får komma in och handla i affären före klockan 14 om dagarna!

Hm, vad ska man tycka om sånt?! Kan ju i och för sig förstå att det är jobbigt om det kommer in folk och förstör, men borde man inte porta DEM och inte dra alla barn/ungdomar över en kam?? Lite diskriminerande tycker jag nog allt att det är!


Tycker faktiskt att en del affärsinnehavare har en lite konstig syn på barn. Märker ibland att de i princip ignorerar barn som står i kön, för att istället koncentrera sig på vuxna som står längre bak i kön... Alla kunder borde ju vara lika viktiga! Barnen har ju också pengar och betalar med. De växer ju dessutom upp så småningom och avgör då var de handlar sina varor... Inte skulle då jag gå tillbaka till ett ställe där jag blivit illa behandlad!

En del affärsbiträden riktigt snäser åt barn. Sen när de upptäcker att de har nån vuxen i sällskap så blir det oftast ett helt annat ljud i skällan. Snacka om falskt!

Nej, fram för lite respekt även för de små kunderna!!


Av H Sr - 2 november 2007 09:48

Måste bege oss iväg till affären och handla lite. Hade helt slut på både mjölk och fil imorse, tror aldrig det hänt förut!! Men jag hade inte en tanke på det igår pga huvudvärken och inte tittade väl M i kylskåpet heller...

Så barnen fick yoghurt och apelsinjuice till mackorna imorse. Det gick det med.

Funderar på vad vi ska äta ikväll... helst ska det ju vara nåt som går fort eftersom vi ska iväg och städa klubbstugan ikväll. Om vi sticker när M kommer hem från jobbet vid halv 4 så borde vi vara hemma vid 6 igen ungefär... Hade först tänkt göra tacos, men det får nog vara till imorgon kväll istället. Går ju att slänga in lite pommes frites i ugnen...

Av H Sr - 2 november 2007 09:42

Har betalat ett par räkningar igen. Tycker inte man gör annat än betalar såna!! Pengarna försvinner i en rasande takt och ibland känns det som att man inte får nånting för dem!

Vore ju inte dumt att vinna lite grann... men för att vinna måste man ju vara med att spela också och det gör jag nästan aldrig! ;)

Av H Sr - 2 november 2007 09:34

Den här veckan är det vår tur att städa klubbstugan och omklädningsrum uppe vid skidklubben. Roligare kan man ju ha en fredagkväll, men det känns helt ok att "offra" ett par timmar om året. Sen väljer man ju lite själv NÄR man gör det, mellan torsdagsträningen och söndag kväll ska det vara gjort. Men jag tycker det är lika bra att få det gjort idag, så har man helgen ledig sen. Bara att hoppas att folk inte varit alltför snuskiga!

Förra året när vi städade hittade jag fullt med råttskit under diskbänken... hoppas jag slipper det idag!!

Av H Sr - 2 november 2007 09:31

Oj, oj, oj, vilken spännande kväll jag hade igår!!! ;) Lyckades fixa kvällsmat så att M jr fick äta i god tid före träningen, men när M äntligen kom hem från jobbet la jag mig på soffan för att vila en stund. Han tog med sig H jr på skidträningen också, vilket hon var väldigt nöjd med. Hon fick ju också ha reflexväst på sig!

Det slutade med att jag inte vaknade till ordentligt förrän vid 22-tiden, då var jag hungrig. Tog ett par riskakor och la mig sen i sängen. Vaknade vid 8 imorse och hade då fortfarande ont i huvet!! Man kan bli tokig för mindre... Skyndade mig upp och tog min vanliga kur (2 Panodil och 1 Voltaren), och nu börjar det äntligen släppa! Tur det, orkar inte en dag till med ont i skallen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards