Alla inlägg den 28 november 2007

Av H Sr - 28 november 2007 22:50

Gardinerna i H:s rum kom aldrig upp igår. M ville sätta upp adventsstjärnan samtidigt, eftersom den sitter över gardinstången, men lampan i den var trasig. Det är fixat idag, så medans jag var på mötet ikväll hade M satt upp den gardinen, samt strykit på juldukar till köksbordet och soffbordet!

Så nu är alla gardiner på plats, skönt! :)


Imorgon jobbar jag bara halv dag, fram till kl.12 Få se om man kan få till den där mjuka pepparkakan sen kanske... M jr har ju skidträning sen, så det blir tidig middag också. Själv ska jag nog ta tag i den där adventsgranen imorgon kväll.


När jag åkte till mötet regnade det och när jag skulle åka hem så kom det också ner lite smått fint regn. Det var snorhalt ute!! Gick knappt att bromsa. Såå himla tråkigt! Nu ser det ut att bli regn och plusgrader i flera dagar framöver, så den här snön blir ju inte långvarig...


Förresten måste jag ju bara berätta att jag för första gången i mitt liv, vad jag vet, såg en karl med mascara!! Det var en karl på mötet som hade det och det såg ut som att han hade färgat ögonbrynen med. En tjej jag pratade med där trodde att han hade rouge på sig också... nu är jag kanske gammalmodig, men jag tycker inte att det passar sig med smink på killar!! Vad tycker du?!

Av H Sr - 28 november 2007 22:34

Jaha, så är den här dagen nästan slut! Informationsmötet om alkohol och droger drog ut på tiden, så jag var inte hemma förrän strax efter kl.21, så jag missade den första delen av Grey's. Men det jag såg var riktigt bra, om än sorgligt - det tar ju bara slut för alla!!


Mötet var väldigt bra! Jag är glad att jag gick. En polis berättade om droger, olika typer, hur man kan märka om någon tagit den, vilka effekter de ger osv. Vi fick även titta och lukta på hasch och amfetamin. Haschet luktade som en av de där myggspiralerna som man kan tända på hemma!

Sen var det en alkohol- och drogsamordnare som pratade en del. Han pratade bl.a om hur viktigt det är att prata med sina barn om såna här frågor, så att de den dagen de står där fulla törs ringa hem!

Vi har en ungdomsgård med bra ruljans här i kommunen. H brukar aldrig vara där, men tydligen en hel del andra 7:or (och även äldre ungdomar med såklart). De berättade lite om sin verksamhet, att alla arrangemang är drogfria, att de kör med alkomätare osv.


Tydligen har man bekymmer med ett gäng tjejer i 7:an som är "livliga", dricker och röker osv. Jisses, man blev ju riktigt mörkrädd! Det är verkligen tidigt! De är ju bara barn... Det brukar tydligen vara en del fester i lägenheter, speciellt när barnbidrag/studiebidrag kommit...


Det var väldigt intressant i alla fall och man får sig en riktig tankeställare! Tyvärr var det inte många föräldrar närvarande. Föräldrarna till kommunens alla 6:or, 7:or, 8:or och 9:or var inbjudna (borde väl vara mellan 200-300 barn i alla fall), men det var bara ca 20-30 föräldrar där...

Av H Sr - 28 november 2007 16:42

Färdigjobbat för ett tag nu, får göra klart ikväll. Ska strax börja med middagen. Måste hoppa in i duschen också, annars utrymmer de nog aulan ikväll pga misstänkt stinkbomb...


M och barnen kommer strax hem. De skulle förbi affären på väg hem. M jr har sin matteläxa kvar att göra, sen är veckans skörd gjord. Skönt för honom!

Ska bli spännande att se om han har nån lapp med sig hem idag, från den desperata mamman!!

Av H Sr - 28 november 2007 16:25

Joanna, vars blogg Livsvinst jag följer, är ständigt på tapeten verkar det som! Nu var hon med på Aftonbladet igen. Och med all rätt!! Den tjejen förtjänar ALL uppmärksamhet, för hon är så otroligt duktig! Hon har gått ner nästan 77 kg!! Vilken bedrift!! Och vilken motivation...

Och vilken inspirationskälla för oss andra soffpotatisar härute! Nån gång ska jag bli som hon.... *skratt*

Av H Sr - 28 november 2007 16:04


Har hittat ännu en tävling! Den här gången är det Käthe som har en utlottning. Du kan något du önskar från hennes webbutik Modemecka.se!


Själv önskar jag mig:

# Dazzling armband multifärgat

# Dazzling halsband med palett

# Champagne (ring i silver)

# Dazzling ring svart slipad pärla

# Mavala fransk manikyr kit

Av H Sr - 28 november 2007 16:00

Jag lovade ju att jag skulle visa de nya julgardinerna när de kommit upp i köket. Voilà! Blev inte så tokigt...


Jul
Av H Sr - 28 november 2007 14:05

En anställd på en skola i Kungsängen i Stockholm har blivit knivhuggen. Här kan du läsa mer.

Det är inte klokt att inte ens en skola ska kunna vara en trygg zon för barn och ungdomar! Och inte för personal heller för den delen. Våldet trappas upp även där och det känns nästan som att vi får vara tacksamma för att det än så länge inte skett någon massaker med skjutvapen som i ex. USA!


När H gick i 4:an, tror jag det var, så var det en kille som hade en kniv med sig till skolan! Lyckligtvis kom ingen till skada, men andra elever hade blivit hotade och det räcker till! Den här killen flyttade sen härifrån, men har sen flyttat tillbaka igen. Visserligen hade en del killar varit taskiga mot honom och antagligen fick han väl nog, men det ursäktar inte att man tar med en kniv till skolan!

Även om man bara tänker skrämmas, så är det så lätt att det går överstyr och slutar med skador eller ännu värre död. Usch, man blir alldeles förtvivlad över hur det är i Sverige idag!!

Av H Sr - 28 november 2007 12:58

Nej, nu ska jag ta och äta min lunch! Rester från igår = makaronipudding. Självklart med ett lass Felix tomatketchup! ;)

Det artar sig i alla fall med policyn, så jag borde hinna färdigt under dagen, skönt!!


Det har börjat singla ner några snöflingor ute, men blir det inte mer än så här blir jag otroligt besviken! Igår pratade de ju om att det kunde bli upp till en decimeter snö. I den här takten tar det ju veckor innan vi kommer upp i den mängden... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards