Direktlänk till inlägg 28 november 2007

Riktigt bra möte! Luktade på hasch...

Av H Sr - 28 november 2007 22:34

Jaha, så är den här dagen nästan slut! Informationsmötet om alkohol och droger drog ut på tiden, så jag var inte hemma förrän strax efter kl.21, så jag missade den första delen av Grey's. Men det jag såg var riktigt bra, om än sorgligt - det tar ju bara slut för alla!!


Mötet var väldigt bra! Jag är glad att jag gick. En polis berättade om droger, olika typer, hur man kan märka om någon tagit den, vilka effekter de ger osv. Vi fick även titta och lukta på hasch och amfetamin. Haschet luktade som en av de där myggspiralerna som man kan tända på hemma!

Sen var det en alkohol- och drogsamordnare som pratade en del. Han pratade bl.a om hur viktigt det är att prata med sina barn om såna här frågor, så att de den dagen de står där fulla törs ringa hem!

Vi har en ungdomsgård med bra ruljans här i kommunen. H brukar aldrig vara där, men tydligen en hel del andra 7:or (och även äldre ungdomar med såklart). De berättade lite om sin verksamhet, att alla arrangemang är drogfria, att de kör med alkomätare osv.


Tydligen har man bekymmer med ett gäng tjejer i 7:an som är "livliga", dricker och röker osv. Jisses, man blev ju riktigt mörkrädd! Det är verkligen tidigt! De är ju bara barn... Det brukar tydligen vara en del fester i lägenheter, speciellt när barnbidrag/studiebidrag kommit...


Det var väldigt intressant i alla fall och man får sig en riktig tankeställare! Tyvärr var det inte många föräldrar närvarande. Föräldrarna till kommunens alla 6:or, 7:or, 8:or och 9:or var inbjudna (borde väl vara mellan 200-300 barn i alla fall), men det var bara ca 20-30 föräldrar där...

 
 
Ingen bild

Ida

29 november 2007 00:17

Här pratar poliser också om droger, inte likadant som polisen på ditt möte kan jag tänka mig.
http://www.youtube.com/watch?v=MEdzZaXwf8o part1
http://www.youtube.com/watch?v=E48guWoQGa4&feature=related part2

 
Breezie

Breezie

29 november 2007 07:13

Va bra att ni fått komma på ett sånt möte.Det är ju en bra erfarenhet och lärdom. Sen får man väl hoppas att man slipper känna den där lukten från sina egna barn. Men vist är det bedrövligt och hemskt att det är så långt ner i åldrarna. Inte får man bukt med der heller. Finns nog inget som stoppar känns det som.

http://Breezie

 
Helena

Helena

29 november 2007 09:16

Hoppas få gå på sådant möte själv när mina barn blir så stora.

http://soderbona.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

29 november 2007 16:26

Konstigt att inte flera föräldrar är intresserade av att få veta lite mera. Man kan aldrig vara helt säker vad ens barn gör om man inte umgås med sitt barn och pratar ... detta är också jätteviktigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards