Alla inlägg den 20 november 2007

Av H Sr - 20 november 2007 22:23

Nu är äntligen kvällen över!! Har verkligen genomlidit mitt pass, med både huvudvärk (som blev värre och värre), magont och illamående, om vartannat. Med facit i hand hade det nog varit bättre att sjukskriva sig... Ska definitivt ringa till Vårdcentralen imorgon. Tyvärr är det väl så att det är svårt att få en snabb tid till min egen doktor...


Fick en elev med mig ikväll också, det var inget jag visste om innan. Men det var helt ok, en tjej något år yngre än mig själv och trevlig var hon, så det var kul med lite sällskap, även om jag kanske inte var nåt trevligt sällskap för henne, just ikväll i alla fall...


Ligger i sängen och läser lite bloggar, men det blir snart godnatt, för huvudet orkar inte så mycket mer! Kravel, kravel :(

Av H Sr - 20 november 2007 14:27

 


Nu kom H hem från skolan. Han hade haft en ok dag i skolan. Hade lånat ut sin cykel till några kompisar på rasten och när de kom tillbaka med den så var sadeln alldeles sned... Förhoppningsvis är det inget som är trasigt i alla fall.

Tyskaläxa till imorgon har han, de ska skriva några hälsningsfraser. Själv kan jag ingen tyska, så jag är inte till mycket hjälp! Fast han klarar sig bra själv.


Snart dags att bege sig till jobbet för kvällspasset. Helst skulle jag bara vilja stanna här hemma och krypa ner i sängen... ångrar lite att jag inte sjukskrev mig idag, men nu är det för sent. Får hoppas att magen inte krånglar för mycket!


Lika bra att inte vara hemma, det är ju inte billigt direkt... Apropå det, förra veckan var jag ju hemma med H jr som var sjuk. Anmälde vab via Internet för första gången (har anmält föräldrapenning många ggr på det sättet, men aldrig vab) och då begär man ju ersättning först när barnet är friskt, så det gjorde jag i fredags. Idag fick jag lapp om att pengarna kommer in på kontot imorgon! Snacka om snabbt!!

Av H Sr - 20 november 2007 13:31

Satte på tv:n medans jag åt min gourmetlunch (korv med bröd...) och kikade lite på "Våra bästa år". Vad höll de på med där då, mitt i allt jagande av mördare förstås, om inte att julpynta!! Nu börjar det verkligen bli jul överallt, vart man vänder sig är det nåt julaktigt! Men det gör absolut INGENTING! *skratt*

Jul
Av H Sr - 20 november 2007 12:50

Dåså, nu ligger ett par korvar på stekning. Brukar alltid köra med Den gröna slaktarnes wienerkorv, bara 3% fett och jättegoda! Men de senaste gångerna jag varit och handlat har jag inte hittat dem i affärerna. De kan väl inte ha slutat med dem???

Av H Sr - 20 november 2007 12:38

Kanske dags att fixa sig lite lunch?! Sitter här och skriver på projektet, ändrar och donar, men jag orkar inte så mycket i taget. Känns rätt ok i magen just nu. Det får bli en korv eller nåt, går ju snabbt och bra...

Är så himla trött, skulle vilja gå och sova, men det går ju inte. Jobba bör man... sen ska jag ju hoppa på kvällsskiftet vid halv 4, så skulle jag somna nu så blev jag väl alldeles seg tills dess. Så det är lika bra att hålla sig vaken!

Av H Sr - 20 november 2007 12:25

En flicka i Huddinge blev utsatt för ett våldtäktsförsök på väg till skolan idag! En okänd man hade kommit fram och börjat rycka i kläderna helt plötsligt.

Jag fattar inte vad det är för fel?! Det har fullkomligen exploderat med våldtäkter, misshandel, mord osv. de senaste åren!! Varför? Varför? Varför?

Riktigt otäckt är det! Ska man inte kunna gå utanför dörren utan att vara rädd för att bli påhoppad?!


Jag kan inte låta bli att undra om många av våra yngre förövare växer upp i hem där föräldrarna är alldeles för upptagna med sig själva och sina jobb?! För hur kan barn annars få springa runt själva vind för våg på stan, sent på kvällarna?? Hur lätt är det inte att bli lockad till något som man egentligen är alldeles för ung för att ta ställning till?!

Jag tror inte att det är så enkelt att vi kan skylla allt på dataspel... Vem är det som tillåter barnen att spela dem?! Jo, föräldrarna!

Tror att man skulle kunna komma åt mycket skit genom att få föräldrarna mer delaktiga...

Nu menar jag naturligtvis inte att det alltid bara är föräldrarnas fel och att alla föräldrar lämnar sina barn vind för våg, men tyvärr tror jag det händer alltför ofta!

Vad tror ni att det beror på, att det ser ut som det gör med allt våld osv.?

Av H Sr - 20 november 2007 11:10


Ja, det påstår man i alla fall på Aftonbladets hemsida! Återstår att se om de har rätt... men hoppas kan man ju alltid! :)

Vill att det ska vara vitt, vitt, vitt! Visserligen ser det ut så utanför just nu, men det vita på träden imorse var bara frost, så det är ju på väg bort igen...

Tänk en härlig vit jul, med snön hängandes från träden, snö på hustaken... ljusstakar i fönstren... härligt, härligt!! :)

Av H Sr - 20 november 2007 10:45


Mamman skulle bara sätta på sig långkalsongerna, barnen väntade ute på gården. Den lille 2-åringen blev otålig och drog iväg till dammen som fanns på gården - och ramlar i!

Storebror kommer och drar upp honom ur vattnet - en riktig hjälte! Själv säger han att han blev Spindelmannen! Inte illa! ;)


Ger oss en påminnelse om hur viktigt det är att prata med barnen om hur man ska bete sig i vissa situationer...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards