Direktlänk till inlägg 3 november 2007

Ljuständning en lördagkväll

Av H Sr - 3 november 2007 19:45

Usch, va' dagarna går fort! Redan kväll... H jr sitter och dricker sin välling och ska snart lägga sig. Jag och M har precis spelat några omgångar kort, medans barnen sett på tv. Nu har M jr tagit min plats. Snart ska vi väl se Svensson, Svensson.


Efter en fika på e.m åkte vi och hämtade nyckel till klubbstugan, M kvitterade även ut en nyckel till oss själva, så nu kan vi komma in när vi vill. Kan vara bra om man vill upp och åka skidor, om man behöver gå på toa, värma sig osv.


Sen åkte vi till kyrkogårdarna. Först ut var kyrkogården där M:s mamma m.fl ligger begravda. Det hade inte hunnit bli riktigt mörkt, men det var redan väldigt många ljus tända.

Träffade en bekant genom jobbet, hon höll inte på att känna igen mig när jag färgat håret! *skratt*

Där träffade vi även på M:s två morbröder med fruar, varav den ena är pappa till M:s kusin Helena, som brukar kommentera härinne. Jag har aldrig träffat nån av dem, bara pratat i telefon med ena frun (S) när M:s mormor dog för några år sedan. De har inte haft så bra kontakt, men jag tror i alla fall att de tyckte det var kul att träffa M och vice versa. Vi träffade även på svärföräldrarna.


Sen for vi över till grannkommunen och kyrkogården där. Var först till min mormor och morfars grav, och sen till pappas. Det var så himla vackert!! Där pappa ligger begravd är det som slänter ner mot vattnet, så det blir otroligt fint med alla ljus, ser ut som ett hav av små prickar...

Otroligt mycket folk var det också, blir nästan kaos när det är bilar och folk som går överallt!


Efter ljuständningen blev det hemfärd för att starta middagen, som ikväll bestod av tacos. Lika gott som alltid! :)

 
 
Anna

Anna

3 november 2007 23:28

Vad du har hunnit med idag! Var tvungen att skrolla och kolla att det verkligan var samma datum på alla dina inlägg om allt ni gjort!
Här hemma blev det rester till lunch och dagen gick åt till däckbyte, stallmockning och tipsfrågeskrivning. Har också laddat hem programvara så att jag kan få min skrivare att fungera till den nya datorn.
Spaltar man upp det hinner man ganska mycket på en dag...
Till middag gjorde jag älgfilé med potatisgratäng men jag tror det ska bli hasselbackare nästa gång.. det var länge sen jag gjorde.
Visst ar ungarna haft det härligt idag! Jag har dubbla omgångar kläder hänger på tork och det var nästan så man vile tumla dem inna man hängde upp dem. Min framsida är nu utrustat med ett stort fort. Ca 4m i di ameter och säkert 1,5m högt! Ett imponerande bygge med tanke på att de fick frakta snö lång väg för att det skulle räcka!
Må gott och städa lungt imorgon!
Anna!

http://enannassida.blogg.se

 
Ingen bild

Helén

4 november 2007 17:05

Du hann ju också med mycket igår! Det blir mycket om man börjar spalta upp det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards