Direktlänk till inlägg 5 november 2007

Farligt med mörker...

Av H Sr - 5 november 2007 15:17

När jag kommenterade ett inlägg i en annan tjejs blogg, så började jag tänka på det här med skräckfilmer. Gillar ni såna?

Själv har jag inte sett en skräckfilm på evigheter! Det har väl aldrig varit min favoritgenre när det gäller filmer i och för sig, men nån gång kan man ju stå ut.


Jag gillade t.ex Scream när den kom ut. Har väl sett en del andra med, men problemet är att jag inte kan sova när jag sett såna här filmer!! Jo, vuxen är jag, men jag är otroligt mörkrädd och har alltid varit (vore kanske intressant att få reda på VARFÖR?!), och när man har tittat på en sån här film är det oftast svårt att släppa taget om den...

Minsta lilla ljud blir till något otäckt och sen är den nattsömnen förstörd! M håller helt och hållet med, för när jag inte kan sova så håller jag honom vaken! *skratt*


Önskar att jag kunde bli av med min rädsla för mörkret, för den kan ibland t.o.m vara handikappande, men det går bara inte! Jag har t.ex bara 10-12 minuters gångväg till jobbet, men när jag jobbar kväll tar jag alltid bilen, eller så får M hämta mig. Jag klarar helt enkelt inte av att gå hem själv i mörkret!


Lyckligtvis jobbar M nära hemmet och kommer hem varje kväll. Tänk om han skulle ha ett jobb där han låg borta i veckorna... då skulle inte jag överleva i längden - skulle inte kunna somna på kvällarna!!

Det räcker med att han är borta nån gång ibland, om han varit ut eller så, så har jag jättesvårt att sova. Visst blir det väl en vana, jag har ju bott själv och det har funkat, men då bodde jag ju i lägenhet. Ett hus blir nåt annat, mer ensamt på nåt vis...


Är det nån som känner igen sig eller är det bara jag som är så larvigt mörkrädd???

 
 
Ingen bild

Helena

5 november 2007 15:50

Ensam? Fasen heller. Jag är också sådär nördigt mörkrädd trots att jag är vuxen. Mitt problem är att jag älskar skräckfilmer. Men eftersom jag inte kan sova efter dem kan jag inte titta på dem. Innan jag såg Exorcisten hade jag inte lika stora problem men nu förstår jag vad de menade med att den filmen förstörde nattsömnen för x antalet tusen ungdomar när den kom ut. och den var ju inte ens directos cut. jag har sett många skräckfilmer utan att pip men efter den sov jag knappt något alls på två veckor.

 
Ingen bild

Helén

5 november 2007 15:55

Skönt att höra att man inte är själv i alla fall, även om det naturligtvis inte är kul att fler lider av samma sak! :)

 
Ewa

Ewa

5 november 2007 16:18

Jag vill helst inte vara ute när det är mörkt, inte ens vid 17-tiden som egentligen räknas som kväll. Det är dessa förb-e tidningar och nyheter med alla skriverier som gör att jag tar det säkra före det osäkra genom att stanna hemma.

http://fundringar

 
Anna Andersson

Anna Andersson

6 november 2007 11:15

Jag ärlskar ett vara ensam hemma ibland. Jag gillar att kura i mörkret och mysa under en filt och veta att jag får göra det ostört.
På senare år har jag dock tvekat inför att springa ute själv när det är mörkt. Jag bor mitt ute på landet så det är inte folk jag är rädd för utan mera de vargar och björnar som man läser om.
Så som jag flåsar och låter när jag springer vet jag att jag inte kan överraska något vilddjur men rädslan är en instinkt och inga rationella tankar kan ta bort den.
Det är bara att vägra låta rädslan styra ens liv.
Jag tar hundarna med när jag springer eller stoppar musik i öronen för jag vill inte låta rädslan bestämma vad jag ska göra. Men det är inte lätt alla gånger...
Anna

http://enannsasida.blogg.se

 
Ingen bild

Zippo

7 november 2007 22:15

Älskar och sitta med gåshud lite då och då.
Det skall vara så där lite krypande och smygande känsla i filmen då är dom som bäst.
Lägg till lite vatten (av nån anledning hatar jag vatten i skräckfilmer) så blir jag riktigt rädd.

Är lite inne på Sydostasiatiska skräckfilmer för dom kan vara riktigt ruggiga.
(Flera av dessa finns som Hollywood remakes men blir inte riktigt samma sak)

Sover dock som en bebis efter filmerna så inga sömnproblem för min del.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards