Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Ingen ledig lördag

Av H Sr - 10 november 2007 17:18

Brrr, vad det var ruggigt imorse!! Dessutom hade min käre M lyckats lägga motorvärmarsladden på golvet i baksätet, så innan jag hittade den och fick upp bildörrarna så hade jag fryst rejält i några minuter!

Ingen av de andra var vakna när jag stack heller, det händer inte ofta! Antingen har M jr eller H jr hunnit vakna, eller båda två ;)


Det rullade på hela dan på jobbet. Aldrig så att det körde ihop sig och blev kaos, men jag hade att göra hela tiden, så det blev inte mycket sitta inte. Så är det när man är ensam i tjänst... Dessutom hade jag glömt göra matlåda igår och inte hade vi nåt i frysen heller, så det blev bara några mackor under dagen.


Var sååå trött när jag kom hem! Har ju varit på benen hela dan och sen har jag haft ont i halsen sen igår. Hade ont i halsen för nån vecka sen, men det bröt aldrig ut nån förkylning, få se om det blir nåt denna gång. Förhoppningsvis inte!

Kvällen blir lugn. Jag böt direkt om till myskläder när jag kom hem, hade redan bestämt mig att inte gå utanför dörren mer idag! Gör ni också så, byter om när ni kommer hem?


Har suttit i soffan en stund med en nybadad H jr och M jr, det var en riktig Pippi Långstrump-film på 4:an!  M jr tyckte inte alls hon såg ut som Pippi, men jag förklarade naturligtvis att det här var den RIKTIGA Pippi, inget tecknat tjafs! ;)


Fläskfilé och pommes frites blir det till kvällen. Känns som att vi bara äter samma saker om och om igen den senaste tiden. Vi skulle verkligen behöva åka och storhandla! Få se nästa helg när jag är ledig. Det är skönt att ha en del att välja på i både kyl och frys.



 
 
Åsa

Åsa

10 november 2007 17:36

Här har jag oftas på mig några mysbrallor och skön tröja.
Ofta går jag som nu med mys brallor , tröja och däröver min goa morgon rock.
Annars har jag en fleecetröja i stället för morgon rocken.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

10 november 2007 19:47

Jag jobbar inte, men när jag varit iväg & flängt så brukar jag byta om från byxor till kjol. Tycker det är mycket bekvämare att gå runt i kjol. ^^,

http://soderbona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards