Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Klotter eller konst?

Av H Sr - 12 november 2007 11:02

 


Läste en artikel i en tidning som handlade om klotter och graffiti. En del menar att det inte är nån skillnad mellan de två, medans andra tycker att klotter bara är otyg men att graffiti är konst. Vad tycker du?

Själv kan jag tycka att viss graffiti är fint, men då ska det vara med färg och så. Bara såna här tags (klottrarens signatur) i svart tycker jag är så fult! Dessutom beror det ju på VAR man målar.

På vissa ställen i landet finns tydligen så kallade lagliga graffitiväggar, där folk med sånt intresse kan spraya bäst de vill. Det är väl ingen dum idé?!

 
 
Anna

Anna

12 november 2007 11:46

Åkte tåg i flera timmar igår och i fredags och då tänkte jag på att det finns mycket tråkig betong som skulle må bra av lite färg.
Jag tycker att det är klotter när det är på oönskade ställen eller bara är svarta tags som inte ens är konstnärliga. Annars tycker jag det är snygt med alla glada färger ock många gånger roliga motiv.
Vår uppdragsgivare på jobbet anlitade en graffitti konstnär som målade av "huset" i grafitti på en stor stålskiva - blev jättesnygt, den sitter nu i trapphuset här på jobbet.
Anna

http://enannassida.blogg.se

 
pia

pia

12 november 2007 11:51

...håller med dig, det finns det som är fint, lagliga klotterväggar låter som en bra idé, då blir det ju mer som en färgklick och känns mer som konst...

http://baramittlillahem.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

12 november 2007 12:21

Min skillnad på klotter och grafitti. kloter är tyå tags, spretiga bokstäver (alltså inte dubbla som är ifyllda med färg utan bara strckbokstäver). grafitti kan vara allt från målningar av saker/människor/djur osv till text som är skriven med dubbla linjer och oftast ifyllda med färg så de får lite mer effekt. Grafitti är vackert, klotter är det inte.

 
Ewa

Ewa

12 november 2007 13:12

Det är klart att det är skillnad på klotter och grafitti. Klotter handlar ju bara om att förfula och förstöra. Juh!

http://fundringar

 
Helena

Helena

13 november 2007 10:28

Njae, vet inte om jag gillar ngt av det.

http://soderbona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards