Alla inlägg den 16 november 2007

Av H Sr - 16 november 2007 09:22

400 anställda på Scania i Södertälje har sen i tisdags drabbats av magsjuka! Huva...

Scanias presschef menar att det inte beror på någon matförgiftning från personalmatsalen. Han tror heller inte att det beror på vinterkräksjuka, han menar att den smittar mer våldsamt. Vadå?! Är inte 400 pers på 3 dagar våldsamt??

Usch, nu börjas det... magsjuka är nog bland det värsta som finns! Jag tar 100 ggr hellre tre febersjuka griniga unar än en med magsjuka...


Kom ihåg handhygienen alla därute! Och får du magsjuka, SNÄLLA - stanna hemma 2 dygn efter sista kräkning/diarré!! Det är inte kul för andra att bli sjuka... dessutom blir det lätt att det går runt, runt, så du kan bli sjuk själv en gång till!

Av H Sr - 16 november 2007 08:16

På min agenda för dagen (oj, vad viktig jag lät nu!) står följande (förutom att umgås med min underbara dotter och senare även min lika underbara son M jr och så småningom även min underbara man M):


  • Plocka iordning i kyl, frys och skafferi, så det går lättare att stuva in alla prylar när vi handlar imorgon
  • Komma ihåg att sätta igång extrafrysen ute i tvättstugan
  • Dammsuga - igen! Om jag orkar...
  • Laga mat och diska förstås
  • Skriva inköpslista - inte kom jag igång med det igår inte...
  • Ta mig till Apoteket för att köpa hudkräm och handkräm - det går åt mer nu när det börjar bli kallt ute och varmt inne!
  • Börja på en matsedel - så jag vet vad jag ska handla! Detta innebär också det tidsödande projektet att leta recept...

Hm... kanske tillkommer det nåt under dagen. Men annars ser det ut att bli en sån där alldeles vanlig vardag. Eftersom det ändå är fredag så borde man ju komma på nåt lite festligare till middagen idag...

Av H Sr - 16 november 2007 08:09

Go' morgon, go' morgon! Idag blev jag väckt av H jr redan kl.07:25, så hon är helt klart piggare! Snart är hon nog tillbaka till sitt gamla vanliga jag och ser till att vakna vid 6-tiden. Imorgon kanske, det är ju lördag och ledig dag då! *skratt*


+1 grad ute, så nu börjar värmeböljan som ska ta hand om all den vackra snön som kommit. Trist! Men man får väl hoppas att det kommer mera inom en snar framtid. Jag vill ha snö till första advent! Och andra advent, lucia, tredje advent, fjärde advent, skolavslutningen, hela julhelgen, nyår, trettonhelgen... just ja, till hela jullovet. Och hela sportlovet med för den delen! Det är väl inte för mycket att begära?!


Själv är jag ännu mer rosslig i halsen idag, har hostat en del här på morgonen. Ja, är det inte synd om mig?! Nja, det är inte så farligt. Jag hoppas att det inte blir värre än så här!

M jr börjar också bli förkyld. Passar väl utmärkt över helgen, så slipper han missa nån av sina förtjusande träningar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards