Alla inlägg den 18 november 2007

Av H Sr - 18 november 2007 13:07

Tja, nån städning har jag inte börjat med än... Blev sittandes och läste på lite bloggar som jag följer m.m Sen har jag börjat med lunchen. Kassler Creole med ris blir det idag.


Har precis pratat med mamma. Lillebror hade inte blivit hemskickad igår, mest beroende på att doktorn hade alldeles för mycket att göra... Blödde tydligen från op.såren, men hoppades i alla fall få gå hem idag. Hade varit uppe och duschat, ätit osv. så jag antar att han mår rätt skapligt ändå.


Däremot är det sämre med farfar. Han har ju legat på lasarettet i snart tre veckor nu. Tidigare i veckan blev han förflyttade till ett mindre sjukhus i grannkommunen. Där hade man pratat om att göra lungröntgen m.m., men det blev aldrig gjort.

Nu hade de fått skicka tillbaka honom till det större sjukhuset igen, för sockret låg så lågt + att han hade så tungt att andas (har vätska i lungorna). Tydligen hade de sagt till farmor att han inte var riktigt med... så vi får se hur det här går. Tänk att det alltid ska vara nånting!

Ska över till mamma en sväng på e.m för att hämta lite grejer, så kanske får jag höra nåt mer då.

Av H Sr - 18 november 2007 11:26

Idag blev det en riktigt sen och lång frukost, sååå härligt! Vi kom inte upp förrän efter halv 9. Dukade fram både ägg, juice, fil, bröd m.m Köpte ett nytt bröd igår, sånt där nybakat i affären. Det var ett dinkelbröd (det ska ju vara så bra säger Anna Skipper!) och det var riktigt gott! Så det kan jag rekommendera.


Planerna för dagen består för min del av att damma överallt och skura badrummet. Dammsugning blir det ju såklart och ska även försöka orka med att torka golven också.

M jr är i full färd med att städa sitt rum, han har t.o.m dammtorkat i sin bokhylla - riktigt imponerande!


M håller på att riva ur allt ur förrådet och bastun (som vi har som förråd!) i tvättstugan. Det har inte blivit gjort än och nu känns det som att det brinner lite i knutarna om det ska bli klart före jul. Mycket av grejerna ska ut i förrådet i garaget, så sen kan det kanske bli lite ordning härinne också. Passar på att kolla julsakerna och se till att julbelysning och ljusstakar fungerar, ifall vi behöver köpa några nya lampor eller så.  

Vi kommer säkert att hålla oss sysselsatta! :) Vad har ni för planer för dagen?

Av H Sr - 18 november 2007 11:17

Det blev såklart lunch på McDonald's igår ;) Och naturligtvis tog jag en Happy Meal! *skratt*

De hade också nån tillställning igår där barnen fick ansiktsmålning, leka med tågbana m.m M jr var inte ett dugg intresserad, men det var däremot H jr! Hon knallade fram helt själv till tjejerna som satt och målade, och talade om att hon minsann ville vara rosa i ansiktet.



Till vänster i bild ser man figuren som tjejen nog tänkte sig att måla på H jr, men icke sa nicke, H jr var helt nöjd med det rosa och ville absolut inte ha någon annan färg i ansiktet! *skratt*

Alla andra barn ville ha monster, hundar, Spindelmannen m.m., H jr var nog den enda som gick därifrån enfärgad... men hon tyckte själv att hon var såå fin och det är ju huvudsaken! Lyckan var dessutom fullständig när hon fick en lila ballong! ;)



M jr skämdes nog lite över sin lillasyster, han tyckte att hon såg sjuk ut... *skratt*!

Av H Sr - 18 november 2007 11:13


Shoppingrundan igår började på Media Markt. Vi har aldrig varit in där tidigare, men jisses vad mycket saker de hade!! Tittade inte så jättenoga, men de såg ut att ha bra priser också. Nån som har nån erfarenhet av denna affär?

Det jag var ute efter var en USB-kabel till min mobiltelefon, för att kunna föra över bilder till datorn, men det var lättare sagt än gjort! På alla förpackningar från Nokia fanns en hel radda med modeller, men inte min. När jag slår upp min modell på Nokias hemsida finns inte ens en USB-kabel med som tillbehör?! Nog måste det väl finnas en som passar när det finns en kamera i telefonen??

Av H Sr - 18 november 2007 10:56

Nu har jag verkligen varit dålig på att blogga! :) Men det blev liksom ingen tid eller ork över igår.

Vi var som sagt till storstan och shoppade hela dan. Åkte vid 10-tiden på morgonen och kom inte hem förrän närmare kl.19 Vi hade tänkt åka tidigare, men jag mådde illa av och till, så det blev lite senare. Mådde illa ett par ggr till under dagen, men inte lika mycket. Idag känner jag mig mycket bättre, skönt!


Lillebror blev opererad mitt på dagen igår, så numer lever han utan blindtarm. Det räckte med titthål, så om han inte blev hemskickad igår kväll så blir han det väl idag. Verkade riktigt pigg efter operationen i alla fall, så det är ju skönt! Tack till er som lämnat så fina kommentarer! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards