Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Det lönar sig inte att fuska!!

Av H Sr - 24 november 2007 00:00


Marion Jones, den gamla toppsprintern, har ju tidigare åkt fast för doping. Nu har Internationella Friidrottsförbundet bestämt att hon ska betala tillbaka alla prispengar som hon sprungit hem sen september 2000.

Helt riktigt!! Man blir ju så förbannad när det ska fuskas till höger och vänster! Vad är det för sportsligt med att stoppa i sig en massa medel som gör att man blir snabb/stark?! Jag fattar inte hur de ens kan glädjas över sina resultat när de innerst inne vet med sig att de inte kört med rent spel...


Vad är det som driver dem till att göra sånt? Det måste ju vara pengarna det handlar om! Dessa sjuka summor som det handlar om inom idrotten idag. Inte bara prispengar, utan sponsorskontrakt, reklamuppdrag och allt sånt runtomkring. Visst, det är deras jobb, men vad hände med det ärliga spelet - låt bäste man vinna?! Det skadar ju bara idrotten i längden. Nej, fram för obligatoriska dopingtester för ALLA på den här nivån!!

 
 
Anna

Anna

24 november 2007 10:09

Det börjar likna en fars. Tycker nästan man skulle införa två klasser. en för odopade och en för dopade. I den ena klassen gäller 0 tollerans mot allt prestationshöjande. även mediciner osv som ibland är Ok idag. i den andr kan de få vräka i sig vad skit som helst.
Jag tror att det ganska snart skulle vara ointressanr med den dopade kategorin.
Vilka killar vill se kvinnliga idrottare som ser är mera maskulina än de själva? ;)
Anna

http://enannassida.blogg.se

 
Ingen bild

sven

24 november 2007 22:43

Fel. Hon åkte aldrig fast för doping. Testades 160 gånger klarade sig varenda gång. Det i sig kan man ju tycka är ett misslyckande. Vad är poängen med tester när elitidrottare ändå inte åker fast?

 
Ingen bild

Helén

24 november 2007 22:51

Sven: Ber om ursäkt! Jag trodde att hon åkt fast, men det handlar ju om ett erkännande. Fattar dock inte hur man kan komma undan 160 ggr?!

Anna: Din idé är ju kanon! Till slut skulle nog klassen med dopade självdö...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards