Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Facebook

Av H Sr - 27 november 2007 00:04

Är du med på Facebook? Det är inte jag. Inte nu längre. Jag gick med för flera månader sen, innan det blev sådär stort. Visste egentligen inte vad det var, men blev tipsad på en amerikansk scrapsida om att det var ett bra ställe att lägga upp sina bilder på.


Det som från början kanske verkade vara ett kul sätt att hålla kontakten med vänner, och även kunna återuppta kontakten med gamla vänner, verkar nu hålla på att spåra ur totalt!! Det var ju inte längesen man kunde läsa om att alla bilder man laddar upp ger Facebook rättigheterna till dem. Sen kom larm om att identiteter stjäls på samma sida.


Nu kommer nästa larm - Facebook använder sig av en sorts annonsmotor, vilket innebär att allt du handlar online registreras och sen skickas informationen till de vänner du har på Facebook. Anledningen till att man gör det är att man tror att dina vänner ska bli påverkade och köpa samma saker som du. Men nu blir det ju istället så att alla dina vänner håller koll på vad du köpt, t.ex vad du handlat i julklapp.


För en månad sen eller så bestämde jag mig för att avregistrera mig från Facebook, en sida som håller så total koll på en tycker jag är obehagligt! Törs DU fortsätta vara med?

 
 
Ingen bild

Babbelmoster

27 november 2007 06:03

Har inte registrerat mig där - ännu! Men min son har ...

 
Åsa

Åsa

27 november 2007 07:55

Har aldrig gått med i Facebook.
Tyckte det verkade vara rena hysterin om att hitta alla gamla klasskompisar osv.

Att ha så många vänner som helst trots att en stor del av dem skulle man kanske inte ha någon lust att träffa in real.

Från början var det ju inte så tokig men har ju blivit det!

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Breezie

Breezie

27 november 2007 08:23

Ja jag har också haft en sida men avregistrerade mig efter alla larm. Tycker det är obehagligt. Men vem vet man kanske ligger kvar med sina uppgifter fast man avregistrerat sig????

http://Breezie

 
Ewa

Ewa

27 november 2007 09:02

Jag hade ett konto där i tio minuter för att helt enkelt kunna få reda på vad det går ut på. Ingenting för mig!

http://fundringar

 
Grynisen

Grynisen

27 november 2007 20:49

Jag finns på Facebook, o jag tycker det är kul. SJälvklart finns det massa konstiga regler... men det är inga regler som berör mig.

http://gryisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards