Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Sinnesundersökning för föräldrar??

Av H Sr - 27 november 2007 08:56

Ibland känner man att det borde finnas någon form av körkort innan folk får skaffa barn!! En del människor är helt enkelt inte lämpade att bli föräldrar - nåt annat kan man inte tycka när de sen misshandlar och torterar sitt eget barn till döds!!

En liten 2-årig flicka i USA blev slagen, kastad m.m av sin mamma och styvfar tills hon dog. Sen hade de varit kalla nog att gömma kroppen i ett skjul några månader innan de dumpade den i vattnet! Här kan du läsa mer. Om du VILL! Själv mådde jag illa när jag läste artikeln!!


Så en sinnesundersökning för blivande föräldrar kanske inte vore så dumt??! Jag vet inte, man ska ju inte dra alla över en kam osv. Men HUR ska man komma åt dessa sjuka monster som sen gör så här?! Många av dem måste ju redan innan ha problem!


Sänder i alla fall en tanke till denna stackars lilla flicka, och till alla andra små och stora barn därute som lever sin vardag i helvetet...

 
 
Ingen bild

Stolt Mamma til världens finaste

27 november 2007 09:56

Håller med vi som ejkan få biologiska barn måste genomgå en massa utredningar m.m för att ens bli godkända föräldrar inför en adoption. Tycker att andra som vill ha barn skall få genomgå liknande utredningar tänk vad sådant här skulle minska då!!

 
Ingen bild

okiii

27 november 2007 10:45

Hej !
Man undrar i bland om h..vetet
är här bland oss levande eller
om det verkligen finns ngn
annan stans ..

 
Agilitydream

Agilitydream

27 november 2007 11:10

Jag hade väldigt svårt att läsa denna artikel på Aftonbladets nätupplaga men till slut hade jag kommit genom artikeln. Även jag har tänkt i de banorna att man borde kräva någon form av åtmistone lämplighetsintyg innan folk får skaffa barn. En sinnesundersökning vore på sin plats. Inom kort kommer man nästan ställa högre krav på folk innan de får skaffa hund. Är inte det konstigt? Många värnar mer om att det är fritt fram för alla att skaffa barn och glömmer bort att ägna en enda jävla tanke på barnen. Har inte de rätt till normala föräldrar? Mina förhoppningar är att man i framtiden kommer ställa mycket högre krav på vilka som får bli föräldrar och jag tycker inte att det är en mänsklig rättighet att bli föräldrar. MEN, det är en mänsklig rättighet att barn får NORMALA föräldrar. Barnen kan nämligen inte välja sina föräldrar. Fan vad arg jag är nu

http://www.agilityforum.se/agilitydream

 
Agilitydream

Agilitydream

27 november 2007 11:13

Det var svårt att läsa denna artikel om flickan som blev torterad och mördad. Det är hög tid att man ställer större krav på vilka som får skaffa barn. Jag tycker inte att det är någon mänsklig rättighet att få skaffa barn, men det är fan en mänsklig rättighet för barnen att få NORMALA föräldrar.

http://www.agilityforum.se/agilitydream

 
Ingen bild

Helén

27 november 2007 11:45

Skönt att höra att man inte är ensam om de här tankarna!

Stolt mamma: Håller helt med dig! Bara för att man inte kan få biologiska barn är man väl ingen sämre förälder!? Borde kanske vara samma utredningar för alla andra också!

okiii: Jadu, numer kan man ju verkligen fundera. Det är så mycket elände...

Agilitydream: Lämplighetsintyg är nog inte så dumt! Det finns så många tester och intyg till annat, körkort osv. Håller helt med dig om att barnen har rätt att få normala föräldrar!! Visst har vi alla våra egenheter, men våld, misshandel, incest osv kan ALDRIG räknas som normalt eller tillåtet!!
Det är inte klokt att man värnar mer om djur än om barn!! Nu menar jag inte att man inte ska värna om djuren, men barnen borde ändå ha ännu högre prioritet!!

 
Ingen bild

Mio

27 november 2007 12:44

Nä man blir helt mållös när man läser om detta. Jag kan inte förstå hur man tänker eller hur man är funtad om man gör detta mot sitt eget kött och blod. Suck! Det finns så många sjuka och hemska människor i våran värld.

 
Ingen bild

mia

27 november 2007 19:10

borde inte få barn förens man får körkort??? vad har körkort och göra med detta som hänt... psykiska människor döms inte för åldern för den kan inträffa vem som när som kvittar vilken ålder. jag håller med om att vissa människor borde inte få barn men det kan man ju inte göra något åt mer änn att dagis och bvc,soc måste hålla koll även anhöriga. det är sjukt men det är sånt som händer i världen. såna borde ju skjutas som begår brott mot barn tycker jag,för om man kan klara sig och ta hand om sig själv sen begå såna brott då borde man ju skjutas. här i sverige kan man högst få 10år tror jag det är. helt sjukt, det har ju hänt här med...

 
Ingen bild

mia

27 november 2007 19:14

jag tror inte det hade synts på provet om dom hade varit friska ihuvet för att ha barn, dom undanhöll hennes kropp medvetet i 2 månader?

 
Ingen bild

Helén

27 november 2007 19:20

Mia: Jag menade inte att man inte skulle få skaffa barn innan man fått körkort på bil, utan att det kanske borde finnas någon form av "körkort" i föräldraskap! Men det är inte helt lätt, jag vet. Men det är ju så frustrerande!! Nu kanske jag är riktigt elak, men det finns ju t.ex grava missbrukare som skaffar barn - där kan man ju redan på förhand se att det inte är så lämpligt!
Håller med om att det är helt sjukt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards