Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Lång dag med pengainsamling

Av H Sr - 27 november 2007 18:13

Äntligen är arbetsdagen över! Nja, nästan över, ska göra några småsaker för att förbereda inför morgondagen. Men sen så. Mötet gick bra. Men såklart lämnade det en del jobb i sitt kölvatten... policyn som jag hållt på med ska vara klar så att jag kan mejla den till en av cheferna på torsdag morgon. Blir en lång dag imorgon... tyckte det var så roligt med det här projektet, har lärt mig massor osv, men nu känner jag att det ska bli sååå skönt när det är slut!!


Efter mötet åkte jag hem och fortsatte jobba en stund, sen förberedde jag middagen, som idag blev makaronipudding. Hämtade sen M jr på fritids och H jr på dagis. M cyklade hem, han hade cykeln kvar på jobbet sen tidigare.

H jr satte sig på tvären när jag hämtade henne. Först gick det jättebra att gå in på hennes avdelning och hämta kläderna (före kl.7 och efter kl.16 används bara en ingång), men sen när vi kom till utgången kom hon på att hon glömt sin långärmade tröja. Eftersom hon hade vinterjacka och bilen var varm tyckte jag vi kunde strunta i det, hade dessutom lite bråttom hem eftersom maten stod i ugnen!

Blev lite duster där, men till slut fick jag med henne därifrån och då var det hela som bortblåst! Tur att hon inte är långsint i alla fall... hon var nog bara trött skulle jag tro. Annars börjar det nog bli dags för lite trots också...


Innan vi åkte hem tog jag en sväng hem till H:s en f.d klasskamrat. Skulle hämta tillbaka pengar från skolresan. De samlade 100 kr per termin hela mellanstadiet för att göra en skolresa och den här mamman hade hand om det hela. Det blev aldrig nån klassresa för att göra en lång historia kort. Tycker själv att det hela luktar skumt! Har varit på henne flera ggr, men det har inte hänt någonting. Träffade på henne igen häromdagen och sa att jag kommer och hämtar pengarna nån dag. Nu när jag kom började hon först säga nåt om att hon inte varit in... antar att hon menade banken, men hon sprang runt och grejade och till slut fick jag mina pengar. Till saken hör att hon till en annan förälder sagt att hon hade pengarna hemma, så det var bara att hämta dem... man blir ju lite misstänksam och funderar om hon använt pengarna själv?! Men nu har jag i alla fall fått tillbaka mina pengar! Lite synd för barnen att det inte blev nån klassresa, men nu är det ju liksom ingen idé, de går ju inte ens tillsammans längre nu när de kommit upp i högstadiet.


Ja, sen for vi hem och åt middag, och nu har M skjutsat M jr till skidträningen. H jr och jag har haft en sagostund i soffan, men nu tittar hon på Bolibompa.

Nån mjuk pepparkaka blir det då inte ikväll, jag var sååå trött efter mötet! Nästan två timmar i ett rum med dålig luft... Men det blir ju fler dagar! Och blir det inte av, so what?! Däremot ska jag försöka få upp nån mer julgardin, men det tar jag när M kommer hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards