Alla inlägg den 30 november 2007

Av H Sr - 30 november 2007 14:24

Igår kväll gjorde jag klart adventsgranen som jag pratat om. Hängde upp tre chokladbitar för varje dag, så den är verkligen väldekorerad! ;)

M jr var sååå nöjd när jag fixade granen, det har verkligen blivit en tradition här hemma och såklart gillar de att plocka av sin bit varje dag. M tror att det kommer att bli tjafs om vem som ska ha granen när de blivit stora... kanske får vi behålla den då och spara till barnbarnen! :)



Kortet är inte det bästa, svårt med ljuset, men ni ser ju idén i alla fall! Jag köpte ett färdigt kit från Panduro för flera år sen. Egentligen kanske jag har stoppat den lite för tjockt, men annars håller den inte så bra för att hänga en massa saker i!

Jul
Av H Sr - 30 november 2007 14:12

Ännu en skola i Västerås har blivit hotad idag! Den här gången var det ett bombhot. Precis som en polis uttalade sig om så tror jag att det handlar om en "copycat". Det var en ung person som ringde in bombhot, säkert någon som blivit "inspirerad" av hotet mot Wenströmska tidigare idag!

Det är ju alltid faran när någonting slås upp stort i media, alltid finns det någon som också vill ha lite uppmärksamhet och hittar på något liknande! Det värsta är ju att det tar resurser från polisen som kan användas bättre på annat håll...

Av H Sr - 30 november 2007 14:08

Får nog ta tillbaka det där med att H jr var bättre... hon var väldigt lös i magen nu! Men hon är i alla fall pigg och det är ändå bättre än det var igår!

Håller tummarna att ingen annan drabbas...

Av H Sr - 30 november 2007 13:57

Har fått lite gjort idag i alla fall. Förutom nödvändigheter som att laga mat och äta, så har jag hunnit diska, dammsuga, tvätta och vattna, till blommornas stora glädje! ;)


Efter maten blev jag sååå illamående att jag var tvungen att lägga mig på soffan en stund. Har legat där och huttrat och fryst, men nu känns det lite bättre. Svårt att veta vad det beror på! Har i alla fall pratat med M och han skulle åka förbi Apoteket på vägen hem och köpa mer Omeprazol, få se om det blir bättre av det...


M jr dyker väl upp när som helst. Ser säkert fram emot en lång ledig helg! Dessutom är det ju extra kul den här helgen, med julkalendern på tv, alla adventskalendrar att öppna osv. Dessutom får vi ju tända första ljuset på söndag, vid adventsfikat! Inte illa :)

Av H Sr - 30 november 2007 11:14

Det kan man ju undra, när en gymnasieskola i Västerås blivit hotad! Vilken form av hot det gäller framgår inte, men med tanke på att en elev uttalat sig till Aftonbladet om att en lärare hänvisat till vad som tidigare hänt i skolor i USA, så kan man ju bara gissa....

Det är verkligen en otäck utveckling! Nu vet man ju inte om det här är ett riktigt hot eller om det är nån som gjort det som en "kul" grej. Tycker inte att det är särskilt roligt, men det finns ju människor som har en annan humor än en själv...


Minns när jag själv gick på högstadiet, då hände det nån gång att någon ringt in ett bombhot, så hela skolan fick utrymmas och vi fick gå hem. Nu hände ingenting den gången och det var bara ett "pojkstreck", som tur var. Antagligen nån som inte ville gå i skolan, ville slippa undan ett prov eller nåt annat sånt. Vet att det även hänt flera ggr sen dess. Men som det ser ut i världen idag så är ju risken större att det ligger allvar i hoten känns det som. Det är ju tur att man tar det säkra före det osäkra och skickar hem alla, för man vet ju aldrig!


Av H Sr - 30 november 2007 10:55

Klicka då här! Den är bara såå bra!

Av H Sr - 30 november 2007 09:08

Det blev inget bloggande på hela e.m./kvällen igår! H jr och jag la oss på soffan efter lunchen och sov i två timmar - vi var trötta båda två. Sen när jag vaknade var det dags att börja med middagen. Huvudvärken blev bara värre och värre, till slut var det ett riktigt migränanfall. Så jag gjorde färdigt adventsgranen och sen gick jag och la mig strax efter halv 9!

Väldigt spännande kväll... men välbehövligt! Mår mycket bättre idag och det är ju huvudsaken. Tyvärr blev det ju inget Traveler igår kväll då, men jag får kolla upp om det kanske går i repris. Nån som vet?


M jr hade inte fått nån lapp med sig hem om julskyltningen, så vi vet fortfarande ingenting! Men som Helena också påpekade, nu när H jr varit magsjuk så tänker jag ändå inte ställa mig och baka nåt. Vill ju inte orsaka nån epidemi!

H jr mår mycket bättre idag. Hon kräktes inget mer på hela dan igår, men var på toaletten sammanlagt 4 ggr och det luktade inte så trevligt. Men nu har hon ätit både välling och fil, så det verkar vara över för den här gången. Håller tummarna för att vi andra klarar oss! Själv mådde jag jätteilla igår kväll och även lite idag, men det beror nog mest på migrän och magkatarr.


Inga speciella planer för dagen. Vi kan ju inte ge oss iväg nånstans när H jr är sjuk, annars hade det nog blivit en tripp till affären. Kan ju sysselsätta mig med att fixa adventsljusstaken, det ska ju i både ljus, mossa och svampar. Ska försöka dra en vända med snabeldraken också. Sen får vi se. Förhoppningsvis lite lugnt fredagsmys med hela familjen (ja, utan H då) ikväll.


Pratade med H igår förresten och han hade gjort klart det mesta av det som skulle lämnats in för länge sen. Hade inte heller tagit nån sovmorgon i onsdags, så det känns bra. Berömde honom för det. Förhoppningsvis fick han sig en tankeställare på utvecklingssamtalet... Hörde förresten av en annan mamma i samma klass att hon också blivit besviken på sitt barn. Det är nog inte lätt för barnen att komma upp i 7:an och ta så mycket eget ansvar helt plötsligt! Men hon hade tänkt på samma sak som mig, varför hade de inte hört av sig tidigare från skolan?!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards