Alla inlägg den 13 december 2007

Av H Sr - 13 december 2007 23:13

Det är tydligen inte bara köttfärs som affärerna återanvänder och sen säljer som färskt - nu kan man läsa om att det gäller även fisk!! Frågan är ju om det finns nånting de inte fuskar med på det här viset??! Här kan du läsa om hur du kan bli mera vaksam!

Av H Sr - 13 december 2007 23:06

Måste snart försöka ta mig i säng, ska ju upp tidigt imorgon. Jobbar som sköterska kl.8-12 Sen jobbar jag helgen också. Mindre kul, men sånt är ju livet...

Har suttit och kollat mobiler för fullt på Internet, kan inte bestämma mig vilken H ska få i julklapp! Det är verkligen svårt. Har läst massor av recensioner, men det blir ju så att en tycker nåt positivt, medans nån annan tycker nåt negativt. Inte lätt att veta då... Väljer mellan framför allt två st, den ena har bättre kamera, medans den andra har bättre MP3...


Har fortfarande inte kommit till skott att beställa nån present till K heller! Så nu lär hon inte få den till födelsedagen på lördag, men det får bli bättre sent än aldrig...

Av H Sr - 13 december 2007 23:04

För rättvisans skull måste jag ju också visa ett par bilder från M jr:s luciafirande! ;)


Inte bästa kvalitén, jag vet, men det får duga!


Hihi, linnet på bakfram, stjärnan tillknölad... det är hårt att vara stjärngosse! ;)

Jul
Av H Sr - 13 december 2007 18:56

Ja, det var ju såklart H jr! *skratt* Här kommer i alla fall några bilder från gårdagens firande.


De små var ju lite smått förvirrade... ;)


Så här fint hade de gjort ute på gården! Så himla mysigt att ha luciatåget utomhus!


De såg ut som små Michelingubbar allihop! *skratt*

Jul
Av H Sr - 13 december 2007 18:16

Efter Luciafirandet i kyrkan skjutsade H jr och jag tillbaka M till jobbet, sen åkte vi över till grannkommunen och handlade mat. Var även in på Kicks och köpte hårfärg, börjar bli dags att färga om håret, det röda bleknar rätt fort. Passade även på att köpa presentkort där till två av mina systerdöttrar.


Sen bar det av hemåt, lasta in alla varor, äta lunch och sen hämta M jr i skolan och sen åka över till mamma. H jr var där medan jag och M jr åkte till optikern. M jr behövde justera sina glasögon som var alldeles sneda och vinda, så vi kunde slå två flugor i en smäll! :)


Nu är vi åter hemma, har ätit fiskgratäng till middag och tänker nu bara ta det lugnt. M jr orkade inte alls gå på skidträningen ikväll, han var så himla trött. Vet inte om det är spänningar efter Luciaframträdandet eller vad det är. Har legat på sängen ända sen vi kom hem. Förhoppningsvis är det inga sjukdomar på gång! 

Vi ska väl fira lite Lucia här hemma också, med lussebullar och pepparkakor såklart!

Av H Sr - 13 december 2007 18:09

Ja, idag är det ju den där mysiga Luciadagen, med alla ljus och vacker sång! Det är allt nåt speciellt! Man får många flashbacks från egna firanden...

H jr och jag tittade på tv:s Lucia imorse, och sen fick vi ju även njuta av ett underbart Luciatåg när M jr:s klass och den andra 3:an lussade i kyrkan! Det var så himla fint och stämningsfullt, jätteduktiga att sjunga var dem - de tog verkligen i! :)

Får dra min senaste standardreplik: bilder kommer... ;)

Jul
Av H Sr - 13 december 2007 18:02

Synundersökningen gick bra, det var inga större fel på synen. Däremot har jag en felställning på ögonen. De ska egentligen vara lätt utåtvinklade, medans mina går inåt. Detta gör att musklerna får arbeta mycket hårdare och det kan ju förklara en del av huvudvärken! Det är även detta som gör att jag får svårt att fokusera osv.


Optikern sa att man KAN chansa med ett par glasögon med lite plusstyrka, men det kan leda till att jag ser suddigt istället och det är alltså en ren chansning. Så han tyckte det var bättre att vänta. Han kunde se att något är på gång med synen, men det är ju naturligtvis omöjligt att säga hur lång tid det tar, så han ville att jag skulle komma tillbaka om ett halvår igen. Så det blir troligtvis glasögon så småningom. Han sa att jag befinner mig i "gråzonen", att det är lättare att göra något åt när synen sen blivit sämre.


Så det var ju både positivt och lite negativt, skönt att slippa glasögon, men samtidigt synd eftersom jag nog får dras med huvudvärken ett tag till, tills synen blir sämre...

Det jag skulle tänka på var naturligtvis att ha bra belysning, att inte sitta för nära dataskärmen, att ha den i rätt vinkel osv.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards