Alla inlägg den 17 december 2007

Av H Sr - 17 december 2007 19:55


Just lust är temat i denna tävling på Shopaholicmammans blogg! Ett paket fyllt med lustiga saker från Coolstuff står på spel. Vad sägs om förspelstärningar? Eller godisunderkläder? *skratt*

Av H Sr - 17 december 2007 19:51

Nu har H jr lagt sig för natten, sover nog redan. M jr sitter framför tv:n, men det är strax dags för honom att göra sig i ordning för sängen. Han är så kvällstrött!

M var bara hem och åt, sen for han över till grannkommunen. Dels skulle han tydligen köpa julklapp till mig och sen skulle han hem till svärmor med lite saker. Om det passade skulle han även besöka sin pappa en stund.


Har fortfarande inte kommit på vad jag ska köpa till M i julklapp. Är det INGEN som har nåt förslag?! Det är verkligen idétorka just nu...

Senare ikväll ska jag fortsätta slå in julklappar. Om nu illamåendet ger sig! Dessutom är det dubbelavsnitt av Cityakuten :)

Av H Sr - 17 december 2007 19:43

Har inte ätit Omeprazol sen i fredags och både igår kväll och idag är illamåendet tillbaka... så himla trist!! Kommer som ett brev på posten en stund efter att jag ätit.

Kanske börjar bli dags att beställa en tid hos tant doktorn i alla fall. Nu har jag ju gjort som sköterskan sa och provat Omeprazol, i nästan 4 veckor av och till. Så fort jag slutar kommer illamåendet tillbaka. Om inte annat kanske man kan få dem på recept så man sparar nån krona?!

Av H Sr - 17 december 2007 19:26

Ja, det var verkligen ett mysigt ställe - Tomtens värld på Liseberg! Jättefina små scener med en massa tomtar. Såå fint!


Blev lite dåligt ljus, men ni ser väl vad det är i alla fall :)





Stackars tomtemor har precis lika fullt upp som alla vi andra inför jul...

Jul
Av H Sr - 17 december 2007 19:18


Gillar du Aladdin chokladaskar? Försöker du hålla igen? Här kan du se vilka bitar som är bäst och sämst vad gäller kalorier!

Min favorit, Trillingnöten, är den smalaste! Så bra, då kan jag unna mig några såna till jul då! ;)

Annars är jag mer förtjust i Paradis, eftersom jag inte gillar mörk choklad nåt vidare.

Vilket föredrar du, Aladdin eller Paradis? Vilken bit är den godaste?

Av H Sr - 17 december 2007 18:49

 


Ibland får man ju brev från sin lokala ICA-handlare med några erbjudanden. Den här gången fick man bl.a köpa en brandvarnare för 39 kr. Det stod i brevet att man ska byta brandvarnare efter 8-10 år, då har de gjort sitt. Gör ni det? Kan ju säga att vår suttit betydligt längre än så... Men nu införskaffade jag en ny i alla fall :)

Av H Sr - 17 december 2007 16:58


Har ni platt-tv? Det verkar som var och varannan människa har det numera! Vi har det inte, men förmodligen blir det väl en sån nästa gång vi byter tv. Den vi har nu har vi haft i 5 år eller nåt, så den borde väl räcka ett tag till tycker jag.

I år beräknas svenska folket köpa såna här slimmade apparater för den nätta summan av 7 miljarder kronor! Den var årets julklapp 2004 och sen dess har försäljningen bara ökat. Man tycker ju att det borde mattas av snart, varenda hushåll måste ju snart ha en?!

Ni som har en platt-tv, är de bättre än en vanlig? Förutom att den tar mindre plats alltså...

Av H Sr - 17 december 2007 14:05

M jr kom precis hem från skolan. Ett toabesök måste han hinna med innan vi sticker till biblioteket och ICA. Lägger upp fler bilder från Liseberg senare :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards