Alla inlägg den 5 januari 2008

Av H Sr - 5 januari 2008 12:42


H jr inviger sin födelsedagspresent! Det ingick t.o.m små kulor att dammsuga upp - vilket skräp! ;)


Här ser ni vårt gräsliga golv... mattan är i gott skick, men den är ju SÅ gräslig!! Så fort vi får tillräckligt med pengar så ryker den ;)

Av H Sr - 5 januari 2008 12:37


Födelsedagen är enda dagen som man får äta bulle till frukost!! Vi har som tradition när barnen fyller år att de får en bulle och saft på sängen tillsammans med paketen. Om det är en vardag och alla ska iväg så får de ett par paket på morgonen och sen resten på e.m./kvällen då vi fikar. Kalas brukar vi alltid ha på en helg.

För det mesta brukar födelsedagsbarnet få bestämma maten också.

Har ni några speciella traditioner när barnen fyller år?

Av H Sr - 5 januari 2008 12:34


Brukar ni ge gratulationskort när barnen eller respektive fyller år? Vi har alltid för vana att göra det och till H jr hittade jag det perfekta kortet! ;)

Av H Sr - 5 januari 2008 12:31


Alla var ju inte lika pigga och glada över att gå upp och fira H jr på morgonen! ;)

Väckte H vid 08:30 ungefär och det tog sin tid kan jag säga... Har man tur kommer han i säng i skaplig tid ikväll!

Av H Sr - 5 januari 2008 12:01

 


Ja, idag firar vi H jr som fyller 3 år! :) Naturligtvis vaknade hon först, som hon alltid brukar göra. Men sen när hon drack välling så la hon sig och tittade på Pettson och Findus i vårt sovrum, och då kunde vi passa på att göra iordning fika osv. Sen gick vi in och sjöng (nåja, jag försökte sjunga, de 3 killarna valde att vara tysta...) och hurrade, så hon blev överraskad i alla fall!

Först gömde hon sig i kudden, men sen kröp hon fram och öppnade sina paket :)


Vi gav henne kläder, en Teletubbies-film, ett dataspel, en leksaksdammsugare (som hon redan invigt, bra hjälp för mamma!), ett Fiaspel med Dora och ett annat tärningsspel (Ballongjakten). Sen har vi ju köpt en ny säng med tillbehör också, men den ska vi skruva ihop och ge henne lite senare. Hon verkade i alla fall nöjd med paketen :)



På e.m kommer släkten på kalas, då firar vi ju även H. H jr och jag har varit iväg till konditoriet och köpt en tårta, som hon fick bestämma. Prinsesstårta valde hon, hon hade ju bestämt att hon skulle ha en grön tårta! Och jag tyckte det passade bra, hon är ju en liten prinsessa ;)

Ett besök på affären blev det också, då H hade önskat en Dajmtårta. Bekvämt att slippa baka!

Av H Sr - 5 januari 2008 00:33

K var väldigt ivrig när hon postade mina paket, att jag skulle höra av mig så fort jag fick dem, så hon fick reda på om vi kunde se DVD:n eller inte. Om det inte hade gått, skulle videokillen gjort en i PAL istället. Nu är ju inte det nödvändigt, men jag kan ju heller inte tala om det för K eftersom e-posten inte fungerar... Jag hoppas verkligen att de får ordning på det där till imorgon, för det är inte kul att vara utan i flera dagar!


Funderade på en sak (är inte så hemma på det här), om nu den här mailservern har kraschat, innebär det att de nya mejl som ligger och väntar på att skickas till min e-post kan försvinna???

Av H Sr - 5 januari 2008 00:30

Datorn har gått lite segt på slutet och krånglat på olika små vis. Vi är ju några stycken som använder den, det spelas, laddas ner musik m.m Har rensat lite och satte sen igång med defragmentering, något jag gör alldeles för sällan! Segt går det, den har hållt på i snart 3 timmar och bara klarat av 22%... det blir nog till att låta datorn stå över natten!

Hur ofta brukar ni köra Diskfragmenteraren?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards