Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

Det här är jag dålig på...

Av H Sr - 15 januari 2008 19:58

Har precis skrivit ett mejl till syster T i USA. Fick ett av henne idag och hon tyckte det var länge sen vi hördes av... usch, jag får så dåligt samvete! Jag tänker på dem varje dag och ofta tänker jag att ikväll, då ska jag skicka ett mejl. Men sen blir det inte av. Och ju längre man väntar, desto mer blir det att berätta, och då blir det ju ännu jobbigare... 

Man skulle ju egentligen skriva ofta, för då behöver man ju inte skriva lika mycket åt gången!


Det är samma med födelsedagskort och liknande. Jag tycker om att både skicka och få såna, men tror ni att det blir gjort? Nja, ibland. Jag kan planera och tänka att jag ska skicka, sen glömmer jag av det och sen är det försent... så himla tråkigt!

Jag skulle verkligen vilja vara bättre på att höra av mig till folk, men är jag inte trött så glömmer jag. Hemskt, men så är det! Visst, det är ju inte alltid så illa som det låter, men min ambition är mycket högre än verkligheten.


Skickar ni mycket mejl? Är ni duktiga på att höra av er till folk?

 
 
Mio

Mio

15 januari 2008 23:06

Jag brukar vara ganska bra på att höra av mig till folk och fä. Men jag kan ju säga som så att sedan jag började skolan känns det som att jag har gått i ide socialt vill säga. Har inte ork att surra med vänner i telefon och så kommer jag mig inte för att skriva. Så med andra ord så har jag blivit mycket sämre på att höra av mig.

http://krypet.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

16 januari 2008 11:51

Jag mailar rätt ofta, då jag har släktingar i Canada & Finland. Telefonkontakt är jag däremot kass på att ha, då jag faktiskt har telefonfobi, pinsamt nog. Det blir mest att jag håller kontakt via SMS ellr msn.

http://soderbona.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

16 januari 2008 19:25

Jag blir tyvärr bara sämre och sämre på det... Och det där med mailen, att man inte skriver så blir det bara mer och mer att berätta och jobbigare att skriva...
När det är så enkelt att skriva ett kort litet mail varje dag!!

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards