Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Skattedags!

Av H Sr - 1 april 2008 08:36


Har ni fått era deklarationsblanketter än? Ni kanske t.o.m redan har deklarerat färdigt för i år?? De håller på för fullt och skickar ut alla deklarationer, senast 15 april ska man ha fått den. Här har inte kuvertet dykt upp i brevlådan än, men jag har varit in på Skatteverkets hemsida och tjuvkikat - det blir ett litet plus i alla fall :)


Egentligen känns det som ett onödigt jobb att deklarera på det här viset, i alla fall om man inte har några avdrag osv. Tänk vilket slöseri att skicka ut alla dessa papper, som sen ska skickas in igen (om man inte gör det via Internet eller sms såklart). Vilket onödigt jobb, både för Skatteverket och alla de som inte har några ändringar i sin deklaration! De vet ju redan precis på öret hur mycket man har tjänat, betalat i ränta osv.

 
 
Hellyh

Hellyh

1 april 2008 09:01

Jag kunde inte låta bli & kika så jag loggade in på nätet samma dag man fick tillgg. *Tss* Avvaktar dock med att deklarera ett litet tag till, måste tänka igenom så att verkligen allting är inräknat. ^^,

http://hellyh.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

1 april 2008 10:08

Ja deklarerade på nätet för ett tag sen gjort det i 3 år nu så slipper man skicka papper och skit när man bara har en vanlig enkel. Inget slöseri alltså med papper,och lätt och kvickt går det ju med,

 
Breezie

Breezie

1 april 2008 13:11

Jag har också varit in och tjuvkikat det blev ett bra + för mig men mannen fick ett stort + det känns bra, men vi väntar med att deklarera tills den kommer på posten

http://Breezie

 
Mia

Mia

1 april 2008 17:30

Klart jag har tjuvkikat! *L* Ganska stort plus för både mig och sambon, men de pengarna sparas hårt till resan till hösten! *L* Kul med lite tillskott så man kan unna sig det!

http://winyan.bloggagratis.se

 
Jomari

Jomari

4 april 2008 06:51

Vi funderar på att deklarera i helgen, det går ju fort nu förtiden. :-)
Ha en bra dag!

Registrera din blogg på ToppBloggz http://jomari.topplista.com

http://jomari.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards