Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Måndag igen

Av H Sr - 9 juni 2008 17:37

Ja, då var det en ny vecka igen då! Eftersom jag jobbat hela helgen så hade jag en kort dag idag, 8-12. Men den var fylld av diverse saker att göra, bl.a en vårdplanering. Hann inte dokumentera någonting efter den, så det får jag ta senare i veckan. Det sköna med sommaren är att vi brukar lägga alla vårdplaneringar och liknande på is, för vi är så lågt bemannade. Dock har jag ytterligare en innan jag går på semester, då det snart flyttar in en ny boende.


Kom iväg från jobbet vid 12:30, sen hämtade jag upp H jr från dagis. M jr hade sin kompis H här när jag kom hem och H hade parkerat sig framför datorn. När han kom upp idag har jag ingen aning om, själv påstod han att det var runt 11. Han var uppe väldigt sent igår. Hade slumrat till i soffan en stund, men jag vaknade när han gick och la sig och då var klockan 02:30!

Han har nyss åkt hem till sin pappa, kommer tillbaka på måndag igen. Känns tomt som vanligt!


Han håller på och mixtrar med bilder hela tiden, lär sig än det ena, än det andra i Photoshop. Börjar bli riktigt duktig på diverse effekter. Är tacksam över att han intresserar sig för sånt istället för att sitta och spela WoW eller nåt annat onlinespel. Sånt här kan han ju ha stor nytta av att kunna senare i livet.


H jr hade ju ätit lunch på dagis, men vi andra värmde på lite rester till lunch, som blivit kvar sen i helgen. Sen åkte jag, H jr, M jr och hans kompis H till biblioteket. Det var dags att lämna tillbaka låneböckerna och såklart följde det med en hel hög nya böcker hem :)

H:s syster ska sommarjobba på biblioteket, det var första dagen idag, så killarna tyckte såklart det var lite kul att se henne jobba och passade på att köra lite med henne också! ;)


Lite fika blev det på eftermiddagen, en vända på ICA och sen har jag sorterat lite tidningar, tvättat och nu står middagen i ugnen. Makaronipudding blir det ikväll. M var snäll och dammsög under tiden, vilket var mycket välbehövligt!! Det dras in mycket gräs och annat den här tiden på året.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards