Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

En pojkes äventyr

Av H Sr - 22 juni 2008 20:20

Idag har M jr lekt med sin kompis K, som vi bor granne med. De kom på att de skulle ta med sig fika och göra en utflykt till hembygdsgården, som inte alls ligger långt bort. Och det fick de ju.


Men efter nån timme kom M jr hem själv och berättade att efter fikapausen så hade de bestämt sig för att cykla vidare på den gamla vägen som går förbi där (som går till grannkommunen). De hade cyklat en bra bit och till slut kommit till en skylt som visade gränsen till grannkommunen. Då hade M jr insett att de nog cyklat lite väl långt och att klockan nog började bli ganska mycket, så han bestämde sig för att vända hemåt. Han visste att vi skulle bli oroliga.


MEN, hans kompis K vägrade att följa med hem igen! Han ville absolut fortsätta vägen fram, så M jr vände och cyklade hem själv. Det här berättade han direkt han kom hem, han tyckte att K var lite "galen". Så jag sa till honom att ringa K:s föräldrar och berätta, vilket han gjorde på en gång, så hans pappa och storebror åkte ut för att leta efter K.


Efter ett tag ringde K:s mamma och frågade M jr lite mer om hur det gått till osv., för de hade inte hittat K!! Då blev man ju ganska orolig kan jag säga. Man kände sig ju lite skyldig eftersom M jr också varit med...

Så jag och M jr stack också ut med bilen för att leta, och under tiden ringde jag till K:s mamma för att höra hur det gått, och då hade hon precis fått höra att polisen hittat K utefter riksvägen... Snacka om att man blev lättad!!!


M jr blev nog ganska orolig han med, han blev så glad när K hade kommit till rätta! Han ringde hem till honom och sa det till K, att det var skönt att han kommit hem igen. Sen kom K över och träffade M jr. Han såg ganska tagen ut måste jag säga!!


Ja, herregud, vilka idéer de kan få för sig! Den här gången gick det ju bra, men M jr har fått en föreläsning om att inte ge sig iväg så långt nästa gång, för om de hade cyklat vidare båda två så hade vi ju inte haft en susning om vart de tagit vägen!!

Jag hade ju dåligt samvete, men K:s mamma tyckte också att det var ju bra att M jr vände hemåt och berättade, så att de fick reda på det på en gång. Annars hade ju båda kunnat vara borta!


Tilläggas kan ju att K måste ha cyklat minst en mil... 


 
 
Åsa

Åsa

22 juni 2008 21:29

Jisses vilka saker de kommer på!
Tur att det gick bra och M var ju bra klok i allafall som insåg att de cyklat långt och vände hemåt.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helén

22 juni 2008 21:31

Jo, jag talade om för honom att jag blev stolt över hur han agerade!

 
Mia

Mia

24 juni 2008 23:13

Vilken tur att M åkte hem! Klokt! Synd att inte kompisen var lika klok och följde med. Skönt att det ordnade sig iaf, och att M kunde förklara vad som hänt, tänk om de båda bara hade försvunnit!

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards