Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Känns som kaos

Av H Sr - 27 juni 2008 12:29

Måtte man inte bli sjuk själv bara! Jag ska jobba lördag-söndag och skulle man bli sjuk blir det INTE kul för den andra kollegan... det är sååå ont om vikarier! Sköterskan som skulle jobba inatt var sjuk, jag vet inte om/hur det har löst sig.


M fick vara hemma med H jr i onsdags och halva dagen igår, jag kände att jag absolut inte kunde vara hemma. Vi går ju redan kort om folk eftersom det är semestrar och det är så himla mycket på min avdelning, många dåliga. Känns inte bra att gå på semester ens... struligt med vikarierna är det också. Blir så f-bannad att de stackars outbildade vikarierna bara får 3 dagars dubbelgång + introduktion, de kan ju ingenting!! Vi har en vikarie som knappt kan läsa eller skriva svenska... Känns inte patientsäkert kan jag säga!


Igår jobbade jag bara 8-12 och jag hann knappt gå på toaletten ens en gång. Blev kvar en kvart ungefär, men blev ändå inte färdig. Men jag var tvungen att gå, för M skulle jobba på e.m Visst finns det kollegor kvar som tar över, men det känns aldrig kul att lämna så mycket...


Nu ska jag bara jobba lördag-söndag, sen går jag på en 6 veckor lång ledighet. Det ska bli sååå himla skönt!! Men som den senaste veckan/2 veckorna varit, så känns det ändå inte bra att gå hem. Det finns så himla mycket att göra. Samtidigt skär man ner på vikariernas tid också, så det är inte bara ny och i vissa fall outbildad personal, de går kort om folk också. HELT galet!!

 
 
Anna

Anna

27 juni 2008 13:00

Hej!
Jobbigt...
Jag brukar resonera som så att ansvaret är inte mitt! Jag har ansvar för att göra så gott jag kan när jag är på jobbet och det gör du ju!
Sen är det också mitt ansvar att påtala om jag ser rena farligheter eller känner oro. Vore jag du skulle jag skriva ett mail till din chef, dennes chef och facket och uttrycka din oro och tala om att det inte känns bra. utgå från hur du känner - strunta i att påpeka vem du tycker har gjort fel osv... Då kan du gå hem med gott samvete och överlåta "skiten" til dem som har ansvaret.
isst det är svårt i ditt yrke men blir det bättre av att du oroar dig? nej släpp jobbet, vila och komtillbaka efter semestern med nya friska krafter och med orka att göra ett bra jobb då.
Lycka till!
Anna

http://enannassida.blogg.se

 
Mia

Mia

27 juni 2008 13:35

Egentligen håller jag med Anna ovan, men så vet jag också att man får skuldkänslor även om man vet att man gör rätt när man lyssnar på sig själv! Det är för jäkligt att det inte ska finnas tillräckligt med personal vare sig det är vikarier under sommaren eller ordinarie. Jag skäms nästan när jag tänker på vad min brukare kostar per dygn i personal (som inte kanske sliter ihjäl sig) och hur mycket personal sliter på andra ställen! Alltså, jag tycker LSS-lagen är en fantastisk lag för de flesta, men ibland blir det väldigt, väldigt fel.

http://winyan.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

27 juni 2008 13:59

Chefen ringde mig och undrade omj ag kunde ta natten. Hon hade tydligt helt tömt vikarie fronten och tänkte höra med oss som har semester M,Ib och jag om någon av oss kunde tänka oss att ta den annars blev det beodring och det tyckte hon inte skulle vara roligt heller.
jag sa som det var att R jobbar kväll och att jag inte gärna ville, tänkte att M kanske tar den? Annars skulle hon slå en pling igen hit tänkte jag skulle fundera , blir ju kval och en bra slant men nä orkar inte och man känner sig så vilsen när man varit ledig ett tag. Noll koll på vilka som bor där, är dåliga osv.
Så jag hoppas att det löste sig (hon ringde mig på fm).
Hoppas det blir lugnt för dig i helgen och sedan en härlig semester.
Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

27 juni 2008 21:30

Träffade C på byn , tydligen blev det P som fick jobba natt. Vet inte om det var frivillligt eller ej.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards