Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Öroninflammation!?

Av H Sr - 27 juni 2008 16:52

Sköterskan från vårdcentralen ringde upp redan 14:30. Kanske var de ivriga att gå hem?! *skratt* Vi fick i alla fall en tid hos doktorn 15:30, vilket kändes skönt nu när det blir helg och allt.


Doktorn var väl inte den mest förtroendeingivande måste jag säga. En äldre utländsk man, som knappt kunde gå själv. Pratade tyst, verkade inte särskilt intresserad och hade inte nåt särskilt bra handlag med barn...


Vi fick börja med att ta halsprov och kolla sänkan. Det var ingen halsfluss eller nåt i alla fall och det var ju skönt, men sänkan var 66, så någon infektion har hon ju. Han lyssnade lite snabbt på hjärta/lungor (men bara frampå), frågade om hon kunde gapa så han fick titta i halsen, men när H jr inte gapade direkt så struntade han i det... Kollade öronen och då tyckte han att hon såg ut att ha en inflammation på vänster öra. Hm, örat har hon inte klagat ett dugg på och jag frågade henne även efteråt, men nej, hon har inte ont i örat.


Antibiotika fick hon utskrivet, som hon ska ta i 7 dagar. Förhoppningsvis så hade han rätt och det är örat. Kan väl göra ont neråt halsen i och för sig. Nåja, huvudsaken är att hon blir bra! Men den doktorn hoppas jag att vi slipper träffa igen!!

Jag frågade om hon skulle ner på återbesök för att kolla örat, och då säger han "Hm... ja, så brukar en del göra, så det kan du ju göra om 4-6 veckor om du vill. Om de har tid." VA?! Vilket svar!! Äh, jag ringer kanske ner på måndag och frågar sköterskan istället! Vet att M jr fått komma ner och kolla flera ggr efteråt, men det kanske är för att det oftast gått hål på trumhinnan.


Nu återstår att se hur det går att få i henne medicinen... Det är bara 3 ml som ska i åt gången, så det är ju ingen stor mängd i alla fall som tur är. Borde inte bli nåt problem dock, hon är så duktig vår lilla tjej! Sa inte ett ord när de stack henne i fingret heller. Tyckte nog att det var mer besvärligt med halsprovet.

 
 
Grynisen

Grynisen

27 juni 2008 21:39

Själv går jag bara till privatläkare numera om jag inte måste dit samma dag. Jag litar inte alls på den allmäna sjukvården och deras inkompetenta läkare *muttrar*

Visst är det sorgligt...

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

27 juni 2008 23:11

Hoppas, hoppas innerligt att hon iaf har något som antibiotikan tar, så hon mår bättre snart! Träligt att få träffa en sådan läkare... Visst är det väl brukligt att få komma ner och kolla örat, så det ser bra ut efter ett tag? Eller kanske det har ändrats sedan jag själv var öronbarn? *L*

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards