Alla inlägg under juni 2008

Av H Sr - 6 juni 2008 18:23

H jr hade haft sååå roligt hemma hos I. De hade badat ett par gånger, hoppat studsmatta, lekt både ute och inne, fikat i lekstugan m.m Så hon var så nöjd när vi hämtade henne.


Under tiden hon var där, så åkte M och jag över till grannkommunen. Passade på att handla lite, fika i lugn och ro, och sen lasta ur alla grejerna hemma innan vi hämtade H jr.


Vi hade bl.a köpt en liten plaskpool till henne, ett set med ett litet bord + parasoll och två stolar, samt ett par sandaler. Så hon blev så glad när hon fick se allt fint! Sandalerna åkte på med en gång, sen sprang hon runt på baksidan och hälsade på Elvis. Det dröjde innan hon fick se poolen och möblerna, men oj, vad hon sken upp när hon fick syn på dem! :)


Just nu springer hon runt naken på baksidan (endast sandaler på fötterna) och leker. Doppar fötterna i poolen emellanåt, men vattnet är fortfarande för kallt för att doppa sig. Hinner nog bli varmt och skönt till imorgon.


Av H Sr - 6 juni 2008 14:00

Då blev det bara M, jag och H jr kvar hemma då, på Sveriges nationaldag. Förmiddagen har vi ägnat åt lite sysslor här hemma. M har klippt gräset. Jag har lagat lunch (kasslerpaj blev det, passar bra i värmen), rensat pappershögen, hängt tvätt m.m


Nu ringde precis I:s mamma, så H jr ska hem till henne idag igen och leka :) Hon har tjatat hela dagen om att I skulle komma hit och leka, men nu ringde de först och frågade. M och jag tänkte passa på att handla lite under tiden istället.


Till kvällen blir det förhoppningsvis lugnt. Grilla tänker vi göra, kyckling och färskpotatis blir det denna gång. Gott, gott! :) Sen ska vi väl fylla poolen också, M lyckades få fart på pumpen igen, så förhoppningsvis slipper vi köpa en ny.


Vad gör ni andra i värmen idag?

Av H Sr - 6 juni 2008 13:55

Imorse kl.9 kom barnens farmor och farfar för att hämta grabbarna. Det var dags för deras årliga hemliga resa. Något de varit iväg på i flera år nu, men nu är det första gången de ska sova borta på hotell tillsammans. De har ingen aning om vart de ska, men vi fick reda på imorse (allt ska vara så hemligt så...) att de ska till Borås. De ska bo på Scandic inatt och imorgon ska de gå på djurparken där.


Det är ju jättetrevligt för barnen att få åka iväg så här, men det jag tycker är lite synd är att det blir så upphaussat inför denna resa och sen träffas de inte så himla mycket under året sen...


Det är väl inte lätt att komma på något resmål på lagom avstånd som passar till både en 10-åring och en 14-åring, men själva tror jag att de hoppades på en vattenpark eller dylikt, för de hade fått order att ta med sig badkläderna. Djurpark tror jag inte är något som lockar H precis och dessutom var de till Skansen förra året, Järvzoo året innan... Men, men, man ska vara tacksam att de hittar på något i alla fall.



Av H Sr - 6 juni 2008 13:52

Jag var uppriktigt sagt förvånad när jag vaknade vid halv 8 imorse och killarna låg kvar i tältet! De hade frysit en del inatt, men inte velat gå in, och på morgonen låg ju solen på, så då blev det varmt istället! Nöjda var de i alla fall :)

Av H Sr - 5 juni 2008 20:55

H jr har lagt sig. Det var bra varmt i sovrummet. Öppnade upp fönster i alla rum nu när solen försvunnit lite. Det är ändå +21.5 grader just nu, när klockan snart är 21! Puh! Hoppas det hinner vädra ur lite innan det är sängdags...

Grabbarna funderar på att sova i tält inatt. Vi får väl se hur det blir... förra året gjorde de det nån gång, men då kom de in under natten.

Av H Sr - 5 juni 2008 20:26

Efter lunch åkte mamma och jag över till grannkommunen och handlade på Willys. Det var egentligen alldeles för varmt för att åka och handla, men hellre idag än imorgon, när det ska bli ännu varmare! Nu klarar vi oss nog över helgen i alla fall.


Annars har det inte hänt så mycket idag. Grabbarna har hållt sig hemma i värmen, medans H jr åkte hem till sin kompis I på e.m och var där några timmar. De hade badat, lekt och ätit pannkakor i I:s lekstuga :)


Tacos blev det till kvällsmat och det var lika gott som vanligt! M var snäll och fixade maten, själv tog jag mig en liten tupplur. Tur var det, för jag lyckades mota bort huvudvärken som jag hade känt var i antågande. Värmen är verkligen ingenting för mig numera! Värre och värre blir det för varje år, tyvärr.

Av H Sr - 5 juni 2008 20:16

Ja, idag hade grabbarna alltså skolavslutning. Vi åkte hemifrån redan 07:45 för att få plats i kyrkan och det var tur att vi kom när vi gjorde, en liten stund senare var det fullt i bänkarna...


M jr:s avslutning började 08:15 och det var såklart fint med alla sommarpsalmer och framträdanden av klasserna. Hans klass sjöng "My heart will go on" från Titanic och jag kan säga att det tårades i ögonen, så himla fint var det! Underbar låt!

Efter kyrkan samlades klassen på skolgården och tackade av fröken (de får ju en ny lärare i höst när de börjar 4:an). Alla barn fick varsin ros av fröken, med ett litet kort på, där hon skrivit en hälsning. Gulligt!

Sen blev det fotografering och även vi föräldrar fick säga hejdå till fröken. Tyvärr är det 4 år kvar tills H jr börjar skolan, så hon kommer inte att få samma fröken. Synd, för hon är verkligen gullig och en mycket bra lärare.

Hon fick ett par guldörhängen av klassen som minne, det tycker jag var en bra present.


Efter lågstadiet var det mellanstadiets tur, men i år hade vi ju ingen i de klasserna att titta på, så istället gick M, M jr och farfar till konditoriet och köpte en tårta till fikat. Under tiden väntade jag och H jr på skolgården, tillsammans med hennes kompis I. Hennes föräldrar skulle in i kyrkan igen, så jag erbjöd mig att passa I, det är inte kul för en 3-4-åring att sitta i kyrkan hela dan!


M jr och farfar åkte hem med tårtan och M kom tillbaka till skolan, och när det sen var högstadiets tur gick jag in i kyrkan igen. M och H jr stannade utanför, för det var så mycket folk att vi inte fick nån sittplats, utan jag stod längst bak i kyrkan. Såg knappt nånting, men man hörde ju hur fint kören sjöng. På högstadiet går ju inte klasserna fram och sjunger som på låg- och mellanstadiet, utan de har ju en skolkör som sjunger. Nån spelade trumpet m.m


Sen skulle H:s klass säga hejdå till sin fröken, så då passade jag på att ta lite kort på hans klass också. Sen åkte vi hem till oss för examensfika. Mamma kom över efter jobbet, så hon hann också få sig en tårtbit.


Grabbarna är såklart mycket nöjda med att ha sommarlov, medans en annan sitter här och försöker förstå att det redan är slut på skolan, att barnen blivit så stora osv....

Av H Sr - 5 juni 2008 20:13

Ännu en varm dag börjar lida mot sitt slut. Nu på kvällen fläktar det i alla fall, annars har det varit olidligt varmt under dagen! +27.5 grader hade vi på e.m

Ska tydligen bli ännu varmare imorgon, men till nästa vecka ser det ut att kunna bli lite efterlängtat regn. Kanske redan till helgen. Vore inte fel med någon dags svalka nu!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards