Alla inlägg den 25 mars 2008

Av H Sr - 25 mars 2008 20:16


Sitter just nu och kikar på "Sverige campar" på TV4+. Det är en dokumentärserie som handlar om fenomenet husvagnscamping i Sverige, riktigt intressant! Det ska vara 8 delar totalt, men jag vet inte riktigt hur många som har varit.


Upptäckte serien i helgen, då jag av en slump zappade fram just den kanalen under en repris. Brukar ni titta på det? Ni som har husvagn, är det så här det är??


M skulle gärna vilja ha en husvagn och visst verkar det vara ett billigt sätt (om man inte räknar med själva husvagnen då) att resa runt precis vart man vill, men jag vet inte... Det som gör mig mest negativ är det här med gasolen! Kanske lite larvigt, men jag har faktiskt lite fobi mot det här med gasol...

Av H Sr - 25 mars 2008 20:07

Brukar ni göra de här Bit för Bit som finns i en del tidningar? Det går verkligen i perioder för mig. För flera år sen gjorde M och jag alltid de som fanns i lokaltidningen, dock var det länge sen.


Men nu fick jag se att han hade löst det i senaste tidningen och då fick jag sån lust att göra det själv. Gick väl inte så lysande.... hade 23 rätt av 50 möjliga. Men jag slog i alla fall M med en poäng!! :)


H blev också lite sugen att köra och han lyckades skrapa ihop 10 poäng. Det var inte illa tycker jag, det är ju inte direkt några lätta saker det handlar om. Tycker inte JAG i alla fall...


På fredag är det väl med en ny omgång, så då blir det tävla av! ;)

Av H Sr - 25 mars 2008 20:02

Efter ett par våfflor och en varm dusch, så har jag fått tillbaka värmen i kroppen. Illamåendet kommer och går, men min egen analys (det lät väl tjusigt?!) är att det blivit för mycket kaffe och för lite mat under dagen. Nu har jag inte druckit så mycket kaffe, men med mitt övriga minimala intag så blir ändå dagens mängder en hel del. Oftast doppar jag bara mackor i kaffe på morgonen och dricker nån klunk, ev. några klunkar på jobbet, men idag blev det många klunkar ;)


Har lite hjärtklappning efter den varma duschen, men det känns rätt ok ändå. Ska definitivt ringa vårdcentralen imorgon bitti och beställa tid hos min doktor!

Av H Sr - 25 mars 2008 17:52

Brrr, vad jag fryser!!! Har gått och frusit hela dan, men nu är det värre ändå. Fryser rakt igenom hela kroppen, känns som att det inte spelar nån roll vad jag gör, blir inte bättre. Men jag tror inte att det är feber i alla fall, känner mig inte dålig på det viset. Däremot blev jag väldigt illamående helt plötsligt, trodde nästan att jag skulle kräkas, men det släppte efter några minuter. Helskumt!

Ska gå och grädda några våfflor, få se om jag får upp värmen ;)

Av H Sr - 25 mars 2008 17:32


Idag är det ju Våffeldagen, så självklart blir det våfflor till middag här hemma! Sylt och grädde har vi till såklart. Fler som är inne på samma linje?


Förr kallades denna dag, som var en helgdag, för vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna helgdag (Wikipedia).

Av H Sr - 25 mars 2008 17:10

H jr mår bättre idag. Ingen feber och verkar inte vara förkyld heller. Har väl inte ätit så jättebra, men verkar pigg för övrigt. Hon var med M över till bilbesiktningen och nu på eftermiddagen har hon och M jr lekt hårsalong. Det brukar de leka emellanåt och det går ut på att M jr tvättar håret på henne över badkarskanten, kammar och fönar. Hur kul som helst tycker de båda två! :)

Av H Sr - 25 mars 2008 17:08

H har ett tag pratat om att köpa sig ett Guitar Hero 2 (han har 3:an). Dels ville han ha spelet och sen ville han ha en extra gitarr. Så idag hjälpte jag honom att beställa ett över nätet. 1-3 arbetsdagar skulle det ta för leveransen, så det borde ju hinna komma före helgen...

Av H Sr - 25 mars 2008 17:02


Är ni nyfikna på hur det gick med bilen på besiktningen idag? Det var jag också när jag kom hem, med en klump i magen och värsta scenariot i huvudet... men det hade gått bra! Inte en enda anmärkning :)

Eller jo, avgassystemet satt lite löst, men det var ju inget som vi måste tillbaka för. En stor sten har fallit kan jag säga!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards