Alla inlägg den 2 mars 2008

Vab

Av H Sr - 2 mars 2008 23:48

Det blir jag som stannar hemma med M jr imorgon. Kände att det var min tur nu. Så jag ringde till jobbet för en stund sen och talade om för nattsköterskan, så slipper jag tänka på det imorgon bitti. Hoppas verkligen att det löser sig med folk ändå, jag har ingen koll på hur många som jobbar imorgon. Men, men... vad gör man?!

Av H Sr - 2 mars 2008 23:45


Varför lyckas jag alltid plocka ut de mest konstiga filmer?? Eller är det Lovefilm som kör med falsk marknadsföring?! Hur som helst, så var "Chapter 27" ingen höjdare. Den handlade om mordet på John Lennon, eller rättare sagt om hans mördare. En stor del av filmen bestod av hans monolog och det blev lite tjatigt i längden...

Av H Sr - 2 mars 2008 21:16

M har varit ut på sin löprunda, medans jag och H tittade på "I en annan del av Köping". Det var lika underhållande som vanligt, snacka om glada människor!! :) Tyvärr är det bara ett avsnitt kvar nu.


Har även sett färdigt ett avsnitt av OTH som jag började titta på tidigare idag. Håller på att ladda in ett till. Det går ju att titta direkt, men det brukar haka upp sig ibland, så jag låter det ladda in (eller buffra som det så tjusigt heter) en stund först.


Ska väl försöka få H att komma i säng i skaplig tid idag. Visserligen har han sovmorgon till kl.9 imorgon, men med tanke på hur denna vecka sett ut, så kan han nog behöva en tidig kväll för omväxlings skull ;)

Han ser faktiskt också fram emot att skolan börjar igen, iallafall lite. Det är väl kul att träffa alla kompisar igen och så förstås.

Av H Sr - 2 mars 2008 19:47

Kom på att M jr sa på e.m att han hade ont i sitt vänstra öga och att det kändes som ett suddigt filter framför ögat. Hade börjat igår e.m./kväll och nu hade han fortfarande lite ont. Frågade nu om han haft ont i huvudet också och det hade han, på vänster sida. Funderar på om det kan vara ett migränanfall???


Fast då borde väl huvudvärken släppt lite efter kräkningen... enligt M jr har han mer ont i huvudet nu. Nej, jag vet inte. Det var bara en tanke... det kan väl vara olika i och för sig. Han hade ju lite liknande med huvudvärk för några veckor sen.



Av H Sr - 2 mars 2008 19:36

Nu har H jr och jag haft lite hemmaspa. Dusch, insmörjning, klippa naglar, borsta hår osv. Så nu finns det två väldoftande pinglor här hemma! ;)

H jr har dock redan hunnit med att dricka välling och hoppa i säng, så där ligger jag i lä...


M jr ligger i soffan och pustar ut. Han verkar trött, men har inte kräkts nåt mer i alla fall. Har fått i sig ca 1 dl vatten under kvällen och det har gått bra. Det verkar helkonstigt det här!


M skulle ut och springa en vända sa han, men än har han inte kommit iväg. H håller mig sällskap här i köket. Vi ser nog ut som riktiga nördar, han med sitt PSP och jag med datorn!  Men det går ju jättebra att prata under tiden :)

Av H Sr - 2 mars 2008 18:01

Nej, man tror inte att det är sant! M jr har kräkts IGEN!!! Han har sagt nån gång idag att han mådde illa, och även att han haft ont i magen, men man tänker ju typ vätskebrist och så. Han ville inte ha nånting när vi fikade heller, jo en kaka tog han nog och så lite saft, det är inte heller likt honom. Nu skulle han gå in och duscha, men så grabbade han åt sig hinken istället och kräktes, hur mycket som helst. Diarré hade han också haft då han nyss var in på toaletten.


Stackarn, jag tycker så synd om honom!! "Jag vill bli frisk", var det enda han sa... Verkar ju inte riktigt normalt det här?! Ingen annan har ju varit magsjuk, kan det ta om ändå?? Nu är det ju över en vecka som han har kräkts! Visserligen inte varje dag, men ändå.

Få se om det blir M eller jag som stannar hemma imorgon då. Jag vill inte lämna honom själv hela dagen imorgon om han mår dåligt. Men nån skola blir det ju inte på ett par dagar i alla fall...

Av H Sr - 2 mars 2008 17:28

Ikväll är det "I en annan del av Köping". Jag missade det förra söndagen, men jag ska försöka komma ihåg det denna afton. För övrigt har jag ingen aning om vad som visas på televisionen ikväll, men själv skulle jag vilja kika på den där filmen om mordet på John Lennon som vi har hemma. Vi har haft den hemma ett tag nu, så det känns som det är dags! Om inte annat så man kan få hem nya filmer till nästa helg :)

Av H Sr - 2 mars 2008 17:23

Bild från Mattel


Oj, klockan är redan halv sex, vart har den här dagen tagit vägen?? Timmarna bara rinner iväg. Efter lunchen, som bestod av våfflor, så spelade M, H och jag Scrabble. Jag vann såklart! *skratt*

Sen fick vi oväntat besök från svärföräldrarna, vilket inte var igår, så då blev det fika och prat. De åkte hem för en stund sen och nu är det ju dags att börja med middagen! Inte klokt... Det blir köttfärssmörgåsar idag, det var både H och jag sugna på.


Ska se till att H jr blir duschad också, innan det är dags för sängen. Jag behöver hoppa in där själv med, så kanske vi slår två flugor i en smäll - eller två tjejer i en dusch ;)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards