Alla inlägg den 1 september 2008

Av H Sr - 1 september 2008 19:11

M var så gullig som hade maten så gott som klar när vi kom hem från shoppingrundan! Pangasiusfilé i ugn täckt med en blandning av Crème Bonjour Cuisine vitlök & örter och grädde, samt cole slaw. Jättegott!


Det funkar bra med maten nu. Lite svårt att få i sig tillräckligt med fett ibland bara. Annars är det helt ok. Någon matsedel för veckan har inte blivit gjord, trots att vi pratade i helgen om hur bra det skulle vara...

Av H Sr - 1 september 2008 18:59

Så mycket som jag shoppat de senaste 4 dagarna vet jag inte när jag gjorde sist! Till jul kanske, eller när jag var i USA förra hösten. Men kul är det :)

Vi for över till grannkommunen efter lunch, jag, mamma och H jr. Var runt på diverse affärer och kom hem med en laddning shoppingkassar m.m. 


Köpte ny gardinstång + panellängder till vårt sovrum, en filt till vår säng, blommor att plantera i krukor ute (ljung, prydnadskål och silvergirland), kuddar till vår säng, ett par jeans till M, en hårborste till H jr, ett ljus, en ljuslykta och sen lite mat och annat smått och gott. 

Dessutom fick jag min födelsedagspresent i förskott av mamma, två svarta smideslyktor, likadana men i olika storlek, med blockljus till. Jättefina! Så de står numera på golvet i hallen. Blir mysigt att tända i mörkret :)



Av H Sr - 1 september 2008 11:31

Sådär ja, då var vi av med en massa skräp igen då! Det är så skönt att få slänga saker! Jag har lite svårt för det, men jag försöker bättra mig. Nu har jag varit ganska hård i rensningen och det känns jättebra!


Mamma ringde precis. Efter dusch och lunch så kommer hon över. Jag ska precis börja med mat till mig och H jr. Hon får rester av tacos igår och jag steker på en liten biff åt mig själv. Har lagt fram pangasiusfiléer till kvällsmaten, men jag har inte bestämt mig vad jag ska göra med dem än...

Av H Sr - 1 september 2008 10:36

Ny månad har vi ju idag också! Första riktiga höstmånaden och även min födelsedagsmånad :) Två av mina systerdöttrar fyller också år, på precis samma dag, fast det skiljer 2 år mellan dem. Rätt fantastiskt! Den yngsta är också född i bilen, de hann inte ända fram till förlossningen, även om de var inne på lasarettsområdet...


Ser fram emot hösten faktiskt! Skönt med att kunna vara inne med gott samvete, njuta av klar och hög luft, löven som ändrar färg, tända ljus, fixa till lite inne osv. 

Av H Sr - 1 september 2008 10:33

Ännu en ledig dag - så skönt! Kom i säng sent igår, så jag var lagom trött när klockan ringde imorse. Gick dock bra att komma upp och komma igång. Grabbarna kom iväg till skolan, dock fick M jr gå. Vi hade totalt glömt bort att hans cykelkedja hoppat på väg hem från skolan i fredags...


Här har det varit fullt skubb på morgonen med disk, tvätt, dammsugning osv. Har gjort färdigt en scrapbooking-layout också och nu ska H jr och jag strax bege oss till återvinningen med diverse skräp. 


Tänkte åka över till grannkommunen på e.m., få se om mamma ev. kommer över och följer med. Ska kika efter nya gardiner till sovrummet bland annat. 

Ovido - Quiz & Flashcards