Alla inlägg den 25 september 2008

Av H Sr - 25 september 2008 18:07

Nu börjar kvällsfriden! ;) Maten är uppäten, disken i maskinen osv. H jr tittar på Bolibompa. H har stängt in sig på sitt rum och tittar på tv. M jr är på sitt rum och lyssnar på musik. Kiss - det är hans favoritband nummer ett just nu! Vi har till och med så tjusigt att det står Kiss på flera ställen utanför på gatan, som han gjort med gatkritor :)


Rensade ut lite ur kylskåpet nyss, det var mycket som datumet gått ut på. Det märks att man inte alls gör av med lika mycket matvaror nu när vi äter efter lchf! Fick slänga 7-8 förpackningar med olika saker, som blivit förstörda... det ser så tomt och sorgligt ut i kylskåpet nu! *skratt*


Inga planer alls för kvällen. Hade tänkt scrappa lite, men jag tror inte jag orkar. Ska nog försöka hitta nåt att titta på istället, nåt program på nätet eller så. Eller så lägger jag mig och läser en stund... men då somnar jag nog direkt! Kan ju vara trevligt om man är vaken längre än H jr i alla fall ;)

Av H Sr - 25 september 2008 15:40

M jr var hemma när H jr och jag kom hem. H kom alldeles nyss. Och vips, så var alla barnen borta! De stack ut direkt. Hoppar studsmatta m.m Det har varit så hela veckan. Jag är helt förundrad över att de håller sams och har så roligt, syskonkärlek och åldersskillnad till trots (3, 10, 14 år)!


H jr tyr sig verkligen till H, längtar efter honom när han inte är här, ser upp till honom och frågar honom gärna om hjälp. Lyssnar på vad han säger osv. Så hon kommer nog verkligen att märka skillnad nu när H kommer att bo mer hos oss (vilket jag fortfarande inte fått någon info om...). Hon säger ofta att hon längtar efter honom när han är hos sin pappa.

Av H Sr - 25 september 2008 15:38

Idag känns det lite bättre, även om luften går ur totalt när man kommer hem! Jobbade 8-15 idag och på eftermiddagen var jag på utbildning i lyftteknik. Alltid bra att fräscha upp de kunskaperna. Man ska ju vara rädd om rygg, nacke osv.


En dag kvar att jobba denna vecka, jobbar 8-12 imorgon och ser sen fram emot en ledig helg! Jag sa det till M igår att jag verkligen, verkligen behöver den här lediga helgen. Jag känner mig sliten, trött hela tiden. Så jag ser fram emot ett par dagar utan en massa måsten!

Ovido - Quiz & Flashcards