Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av H Sr - 2 oktober 2007 20:29

Måste bara tipsa om en helkul blogg, Arga Lappen #&!¤! !! Här kan man få sig ett riktigt gott skratt över hur tokigt det kan bli eller över hur mindre intelligenta människor det finns...

Av H Sr - 2 oktober 2007 19:23

Heltäckningsmattor verkar vara helt ute numera, även om det sägs att det är på väg tillbaka. När jag bodde hemma hade jag en gammelrosa heltäckningsmatta i mitt rum. Jättefin, tyckte jag.

Sen har man ju absolut inte velat ha nåt sånt här lurvigt på golvet, som samlar damm och är svårt att göra rent...


Jag har totalt ändrat mig! Och varenda gång jag åker tillbaka till USA blir jag påmind om hur underbart mjukt och varmt det är med heltäckningsmattor! Där har de flesta såna i såväl vardagsrum som sovrum.



Det ger en HELT annan känsla än trägolv, laminatgolv osv. Mjukt och skönt att gå och sitta på, varmt åt fötterna, snyggt... Dessutom sägs de nyare sorterna inte alls vara så svåra att hålla rena.



Nu gäller det bara att skrapa ihop pengar så man kan investera i fotvärmande underlag i sovrummet. En kvadratmeter verkar kosta allt mellan 300-1000 kr...

Av H Sr - 2 oktober 2007 18:08

Vissa dagar får man ju verkligen hjärnsläpp på alla dessa koder och lösenord som det ska vara till allting nuförtiden! Sifferkombinationer till flera olika kort, telefonsvararen, PIN-kod till mobilen, säkerhetsdosan till banken. Lösenord till datorn, till Apotekets hemsida (på jobbet), till mejlen på jobbet, till bloggen, olika forum osv.


Visst är det bra att man kan ha ett säkert system, men det är ju sååå förvirrande för en stackars liten hjärna! Duktig som man är ska man ju också försöka ha liiite olika koder och lösenord i alla fall, så blir det ju ännu säkrare. Men då blir det ju också svårare att komma ihåg dem...


Ibland blir det som sagt hjärnsläpp och alldeles blankt i den där stackars hjärnan. Som när man står på ICA och ska betala med bankkortet. Helt plötsligt står man bara där och stirrar på kortterminalen, medans man förbrilt försöker hitta rätt kod i nåt litet fack därinne... men det är alldeles blankt! Lite svettig blir man allt, folk står och trampar bakom i kön. Försöker med en kod, men det är fel. Hjälp!! Vad gör jag nu?! Jag kan ju inte lämna varorna och gå hem, bara för att jag inte kommer ihåg 4 siffror. Känner hur det hettar i kinderna. Fy så pinsamt!

Kommer sen ihåg koden till det ANDRA kortet! Raskt upp med det istället, knappar in de 4 siffrorna och ber till högre makter att det är rätt kod...

Lyckan är total när det plötsligt står "Godkänt" på terminalen :)


Av H Sr - 2 oktober 2007 17:11

Har nu gjort nåt som jag tänkt göra ända sen jag kom hem från USA. Eller rättare sagt ända sen jag stod i den förbenade kön för att boka om flyget! Kolla upp om man kan få nån ersättning på försäkringen.


Eftersom jag betalade resan med kort så ingick ju en extra reseförsäkring. Bl.a kan man få 1200 kr om resan blir försenad mer än 8 timmar och det kan man ju lugnt säga att den blev, när man fick vänta till dan efter!


För att kunna begära ersättning måste man ju såklart fylla i en blankett från försäkringsbolaget (vi bor ju i Sverige - papperets land!). Sen ska man skicka med biljetten och bevis på att man betalat resan med kort. Dessutom måste man ha ett förseningsintyg från flygbolaget. Gick in på SAS hemsida och hör & häpna - de hade t.o.m en rubrik döpt "förseningintyg" när man skulle skicka ett meddelande!! Det säger väl en hel del...


Återstår att vänta och se hur lång tid det tar att få svar därifrån...

Av H Sr - 2 oktober 2007 16:37

Återigen inser jag att jag missat "What about Brian" förra veckan... så irriterande! Var ju på föräldramöte för innebandyn och när jag kom hem var ju svärföräldrarna här, då går det ju inte att sätta sig framför tv:n precis...


Missade ju även ett par avsnitt när jag var borta. Nån som kan ge mig en snabb resumé vad som har hänt de senaste veckorna??

Av H Sr - 2 oktober 2007 16:33

Har varit på ytterligare en utbildning av dietisten på e.m Hon är jätteduktig och all personal verkar nöjda, MEN idag kändes hon himla stressad, så då blev i alla fall jag besviken.

Hon tittade på klockan flera ggr och på slutet gick det undan. Dessutom hoppade hon över ett par grejer som hon gick igenom förra gången.


Förra gången undrade hon om det gick att jobba in rasterna och så, då skulle hon hinna med en tidigare buss hem. Ville väl antagligen se till att hon hann med samma buss idag igen. Fast hon egentligen hade tid till 17 så slutade hon tio i 4...

Av H Sr - 2 oktober 2007 11:16

I det stora landet i väster finns det mesta. Även till husdjuren. T.ex kan man köpa ett sånt här "toalettskåp" till sin katt, för $99.




Ja, jag säger då det....

Av H Sr - 2 oktober 2007 10:19

Veckans tema är ljud. Började tänka på vad det är som låter i mitt liv och det tog inte lång tid innan jag kom på vad som låter mest - M jr! *skratt* Han talar konstant! Och talar han inte så sjunger han eller bara låter rent allmänt...


Ovido - Quiz & Flashcards