Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av H Sr - 7 oktober 2007 23:07

Å nej!!! Insåg precis nu att jag jobbar ju KVÄLL på onsdag!! Katastrof! Ren och skär katastrof... Vad nu?! tänker ni (i alla fall ni som inte hänger med). Vad spelar det för roll? Men då är det ju Grey's Anatomy!!! Jag måste ju bara få se fortsättningen... Det blir nog till att kika på nåt avsnitt på nätet trots allt!

  


Av H Sr - 7 oktober 2007 22:58

Om det är nån som missat att Magnus Uggla bloggar, så kika in på hans sida. Väldigt underhållande! :)

Av H Sr - 7 oktober 2007 22:50

Men gud så segt bloggagratis.se har varit ikväll!! Det tog evigheter att lyckas logga in. Vissa sidor kommer jag inte ens in på. Lite smått irriterande! Räcker inte servern till???

Av H Sr - 7 oktober 2007 22:39

Jag är fullständigt äcklad!!! När jag skulle bege mig till jobbet idag så skulle M och barnen skjutsa mig, för de skulle åka en sväng. M jr och H jr gick ut före och precis när jag tog min väska och skulle gå ut, fick jag syn på råttjäveln!!!! Det gick så himla fort, så jag vet inte om den var på/i en stövel eller på barnvagnen först (det har inte min hjärna lyckat sortera ut), men där var den i alla fall - så jäkla vidrigt!!!

Jag fick fullständig PANIK och bara skrek rätt ut, sprang ut på trappan... M blev jätterädd han med, men inte för råttan, utan för att jag skrek! Han visste ju först inte varför jag skrek. Barnen funderade ju varför jag skrek och då blev M jr också rädd. H jr fattade ju inte så mycket, som tur var!


M satte av efter råttan som sprang in i vardagsrummet och gömde sig i ett hörn. M fick upp altandörren och lyckades mota ut råttan!! Han ut efter på altanen och jagade iväg den, så den sprang in på grannens tomt...

Jag blev HELT skakis och matt!! Jag kunde knappt stå på benen först, så jäkla rädd blev jag!

Det tog ett bra tag innan paniken la sig kan jag säga. Och fortfarande sitter känslan i. Bara att veta att den där äckliga saken sprungit runt på vårt golv, i H jr:s barnvagn... och vem vet var mer den varit.


Just nu känns det inte kul. Visst är det skönt att den försvann ut, men vem vet om det kommer fler?? Det är ju inte säkert att det var den som varit på råttfällan inatt. Jag kommer att ha väldigt svårt att somna inatt, kommer säkert att drömma mardrömmar! Har haft svårt att släppa det hela på jobbet, det fanns hela tiden i bakhuvudet och poppade upp så fort jag inte hade annat att tänka på.


Jag tyckte den var jättestor, men enligt M så var det samma storlek som vi tidigare fångat i fällor och han tyckte den var normalstor. Ja, jag vet inte, men den var alldeles för stor för mig!! Usch, jag ser bara den där vidriga saken framför mig hela tiden...

Av H Sr - 7 oktober 2007 11:46

M fyller 40 om några veckor. Från början hade vi tänkt åka utomlands, men av diverse olika anledningar (ekonomiska såklart) så blir det inte så. Bilreparation, ny tvättmaskin osv. kostar ju en del. Känns så tråkigt, då jag vet att M så himla gärna vill åka nånstans.

Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Nånting vill man ju hitta på. Eftersom han fyller på en lördag funderar vi på att åka bort över helgen i alla fall, men vart?! Nån som har nåt bra förslag?


Önskar man kunde vinna lite pengar. Då skulle jag boka in en överrasknings-resa till nåt roligt ställe. Hockeyresa till Kanada, solsemester till Florida eller till Thailand... Drömmarna är ju många!


 


Nu tillåter ju tyvärr ekonomin inte några större utsvävningar, men nånting mer än ett besök på den lokala pizzerian ska det väl bli i alla fall! *skratt*

Av H Sr - 7 oktober 2007 11:21

Har suttit och kollat runt på nätet efter en sån där elektronisk mus/rått-skrämmare. Imorgon blir det definitivt en tripp till Granngården för inköp av dylik apparat! Tänker inte dela hus med dessa äckliga varelser längre, som dessutom förpestar och förstör.

Fler som vet om dessa grejer funkar??


För övrigt är hela dan grå och trist idag. Måste snart börja med lunchen. Ska iväg och jobba kl.14 Jippi! Eller inte... Ska bli så skönt att få gå hem ikväll och veta att man är ledig imorgon!!

Som sagt blir det en tripp till grannkommunen för inköp av skrämmaren imorgon. Men jag tänker också släpa iväg min alltför stora lekamen till Viktväktarna. Har inte varit där sen i augusti och det har ju satt sina tydliga spår... Nu MÅSTE jag börja om igen! Mår inte alls bra för tillfället.

Av H Sr - 7 oktober 2007 09:57

I USA finns ju som sagt det mesta att köpa. Jag passade på att köpa tandborstar och tandkräm till mina små. Kanske inte det mest spännande, men jag kunde inte låta bli när jag såg dem! H jr fick tandborste och tandkräm med Dora, och M jr fick tandborste med Spindelmannen och tandkräm med Svampbob. Jag vet inte om det finns här hemma?



Smaken är säkert detsamma, men det kanske gör tandborstningen liiite roligare i alla fall :)

Av H Sr - 7 oktober 2007 09:26

 


På Aftonbladets hemsida kan man läsa sitt sexastro för hösten... Jag som är jungfru behöver romantik står det! *skratt* Den som skrivit detta måste känna mig! Det är ju precis det jag alltid säger till M ;)


Det står också att citrusfrukter, grädde och sniglar ger kraft. Tja, apelsiner och grädde kan jag ju ställa upp på, men sniglar?!! Aldrig!! Sen får jag vara hur kraftlös som helst!

Jag kan också få reda på vilka datum som är mina bästa sexdatum! Ett av dem är imorgon... ojdå! Det är nog bäst att boka in de här datumen då *skratt*.


Frågan är bara hur den som gjort horoskopet har kommit fram till detta?? Och hur kan det komma sig att alla som är födda i jungfruns tecken har samma förutsättningar, samma bästa sexdatum osv. Vi är väl individer?? Jag blir alltid lika fascinerad över hur man kan klumpa ihop en massa människor på det här viset och påstå att "si och så ska det bli för dig".


Det konstiga är att M är skorpion och det är inget hett tecken för jungfrun. Men jungfrun är ett hett tecken för skorpionen. Vi har heller inte samma bästa sexdatum... Ingen av oss är ju otrogen, så jag vet inte hur det här ska gå ihop?!


Ovido - Quiz & Flashcards