Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av H Sr - 7 oktober 2007 09:17

Fy fasen alltså! Här har vi suttit och ätit en jättegod lång söndagsfrukost allihop, stämningen på topp. Sen går jag in i sovrummet och ska dra upp persiennerna och vad får jag se?! Jo, råttskit på tvätthögen!!!


Känns så fruktansvärt vidrigt, så det går inte att beskriva! Jag har världens fobi för råttor och möss, så det här är inte nåt jag bara ruskar på axlarna åt och glömmer... Tanken på att en liten vidrig sak har tassat runt därinne medans vi låg och sov får mig att må illa! Tänk om den varit upp i vår eller H jr:s säng?!


Vi brukar få in möss under diskbänken (har även haft i förrådet), så där har vi en råttfälla. Imorse sa M att det måste ha varit en där för den hade slagit igen och så var det lite blod där. Vet inte om det kan vara samma som tagit sig in i sovrummet eller om det är en annan.

Vet inte vad jag ska göra nu. Får sån panik! Jag kommer inte att kunna sova på nätterna!! Det värsta är att det inte är så lätt att sätta ut råttfällor när man har sån liten som H jr.

Om man bara visste var de kom in så skulle jag spika igen med både plankor och stålplattor....

Ovido - Quiz & Flashcards