Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Jag får PANIK!!!

Av H Sr - 7 oktober 2007 22:39

Jag är fullständigt äcklad!!! När jag skulle bege mig till jobbet idag så skulle M och barnen skjutsa mig, för de skulle åka en sväng. M jr och H jr gick ut före och precis när jag tog min väska och skulle gå ut, fick jag syn på råttjäveln!!!! Det gick så himla fort, så jag vet inte om den var på/i en stövel eller på barnvagnen först (det har inte min hjärna lyckat sortera ut), men där var den i alla fall - så jäkla vidrigt!!!

Jag fick fullständig PANIK och bara skrek rätt ut, sprang ut på trappan... M blev jätterädd han med, men inte för råttan, utan för att jag skrek! Han visste ju först inte varför jag skrek. Barnen funderade ju varför jag skrek och då blev M jr också rädd. H jr fattade ju inte så mycket, som tur var!


M satte av efter råttan som sprang in i vardagsrummet och gömde sig i ett hörn. M fick upp altandörren och lyckades mota ut råttan!! Han ut efter på altanen och jagade iväg den, så den sprang in på grannens tomt...

Jag blev HELT skakis och matt!! Jag kunde knappt stå på benen först, så jäkla rädd blev jag!

Det tog ett bra tag innan paniken la sig kan jag säga. Och fortfarande sitter känslan i. Bara att veta att den där äckliga saken sprungit runt på vårt golv, i H jr:s barnvagn... och vem vet var mer den varit.


Just nu känns det inte kul. Visst är det skönt att den försvann ut, men vem vet om det kommer fler?? Det är ju inte säkert att det var den som varit på råttfällan inatt. Jag kommer att ha väldigt svårt att somna inatt, kommer säkert att drömma mardrömmar! Har haft svårt att släppa det hela på jobbet, det fanns hela tiden i bakhuvudet och poppade upp så fort jag inte hade annat att tänka på.


Jag tyckte den var jättestor, men enligt M så var det samma storlek som vi tidigare fångat i fällor och han tyckte den var normalstor. Ja, jag vet inte, men den var alldeles för stor för mig!! Usch, jag ser bara den där vidriga saken framför mig hela tiden...

 
 
Åsa

Åsa

8 oktober 2007 07:52

Stackare du som är så rädd för dessa djur. Förstår att du kan få svårt att sova men hoppas ändå att du haft en god natts sömn.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards