Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Tom peng pung

Av H Sr - 15 november 2007 11:29

-1 grad och solen skiner, ser ut som en perfekt vinterdag! Lite synd att vi inte kan gå ut, H jr och jag. Hon skulle säkert uppskatta att rulla runt lite i snön! Hon är visserligen feberfri nu, men det är nog bäst hon stannar inne idag med. Vi blir hemma imorgon också.


Får lite ångest över att vara hemma den här veckan! Jag vet att det inte är nåt att göra åt när H jr är sjuk, men det är ju så mycket pengar man förlorar!! Det är tur att jag redan handlat så gott som alla julklappar i USA redan, annars vet jag inte hur det skulle gå... Dessutom ska vi ju åka ner till Göteborg i början på december.

Det löser sig säkert, men det är så tråkigt när hela lönen försvinner direkt och man får vända på varenda öre... Jag vet, jag ska vara glad att jag har ett jobb, tak över huvudet osv., men ibland känns det i alla fall hopplöst!


Som tur är så har barnen redan allt de behöver i klädväg till vintern: jackor, overaller, skor, mössor osv. Annars är ju det ganska stora utgifter!

Det gjorde ju ett stort hål i plånboken att inhandla all skidutrustning till M jr, men han behövde ju nya skidor. Det är tur att H:s sport är billig - det krävs ju bara klubba och skor. Medlemsavgiften är också betydligt billigare än till skidklubben, som "chockhöjde" sin avgift i år.


Det är bara att hoppas att vi andra håller oss på benen framöver!

 
 
Ewa

Ewa

15 november 2007 15:44

En balansgång: VAB:a och tillbringa tid med barnen, tid som man aldrig kan få tillbaka eller jobba & räkna pengar för att sedan undra var man var när barnen var små? Knivigt.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards